Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bygningsentreprenør, altan.dk der trækker tiden

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan står jeg, når jeg for Gud ved hvilken gang får oplyst af entreprenøren at byggesagen trækker ud?

Først accepterer jeg kontrakt i August 06 med forventet leveringstid 36 uger. (i kontrakten er der forbehold for kommunens sagsbehandlingstid)... Det vil sige ultimo april 07
I februar 07 udstedes der byggetilladelse fra kommunen. Entreprenøren opmåler i marts, og oplyser ved den lejlighed at der er 12! ugers levering på de materialer han tager opmåling til... øv.. så er det jo juni, og min kone nedkommer midt i juli.. Det er begyndende dårlig timing. Undskyldningen er forlænget sagsbehandling hos kommunen.

Så ringer jeg til kommunen - de afkræfter at sagsbehandlingen har taget længere end forventet for sådan en type sag.

Jeg gør opmærksom på den kedelige situation, grundet den forestående fødsel, og får tilnærmelsesvist en forsikring om at der ikke sker yderligere skred i sagen.

I maj får jeg brev om at forventet opstart vil blive uge 25-26 og byggeperioden bliver tre uger.

Uge 25 oprinder, og jeg spørger hvor de bliver af... De oplyser at materialer er blevet forsinket fra underleverandøren. forsinket 14 dage.

Det bliver så tre uger senere... entreprenøren liner op i gaden 13. juli 2007.. Vi tænker byggeperiode tre uger. Hmmm.. nå, pyt. Babyen kommer omkring den 17. juli. det er dårlig timing, men de er ankommet.

Nu oplyser sjakket om, at der er ferie i tre uger.
Materialer og tilrigning af byggeplads bliver i dagene 16.-17. juli ... så ferie .. og SÅ igang.
HVAD FANDEN SKER DER?....

Vi har betalt ca. halvdelen af entreprisesummen forud, men jeg finder mig ikke i mere. Hvordan angriber jeg sagen nu, hvor jeg ikke ønsker konflikt så sagen trækker yderligere.. men vil ha den sk... altan op OG have et afslag i prisen.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Benytter i AB92 med standardforbehold?

 

De er vel heller ikke en startdato i har i jeres kontrakt, men en leveringsdato. Hvis der så er forbehold for komunens behandlingstid i kontrakten er det jo (behandlingstid - forventet behandlingstid) og så ligges de dage bare oven i leveringsdatoen.

 

Er der ikke aftalt dagbod?

 

 

Jimmy

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
ved sgu ik hvad vi benytter.. skal vi så bare regne med jeg er blevet buttfucket fordi jeg ik hyrer ekstern rådgivning inden jeg underskriver en af deres standardkontrakter?

Der er vist ikke noget med dagbod nogen steder. De passager der handler om hvornår vi har os en altan, handler kun om forbehold for alt muligt.

... HVIS nu altan.dk har en nogenlunde sober standardkontrakt, hvad er det så jeg skal lede efter.. og hvad er AB92s standardforbehold?
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan prøve at læse om AB92 på dette link. www.udbudsportalen.dk/515166

Men hvis det ikke er skrevet ind i kontrakten at i arbejder efter AB92 ( Almindelige betingelser for arbejder og leverencer i bygge og anlægsvirksomheder  af 1992), er det ikke sikkert at du kan bruge det til noget. Desværre!

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Se lige datoén for det indlæg..
Mon ikke de har fået monteret deres altan nu...:)

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må man da håbe? :)

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke, er der i hvert fald en seriøs sag;-)

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Den blev lukket ikke længer derefter. Vi fik ikke afslag, eller havde synderligt meget at skulle have sagt. Men altanen blev glade for selvom den kom op at hænge primo september. (man kan jo grille på den året rundt)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)