Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min nye webshop - ønsker en omgang kritik

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har strikket denne webshop sammen

http://shop.ifindu.dk 

Og jeg vil naturligvis gerne have noget kritik af siden.

Både positiv og negativ kritik er velkommen.

Den er bygget på WP + woocommerce med et modificeret gratis theme: Wootique , hvis nogen skulle være nysgerrige.

Det har taget forbløffende lang tid, men det er naturligvis også incl. varer, tekster og en del seo.

Der er stadig plads til flere tekster, og en bedre seo på en del produkter, men nu skulle det altså være.... sådan er det jo hver gang :/

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 28. Oct 12
Indlæg ialt: 30
Fra  Bamsekram.dk Skrevet kl. 21:10

Hej Delauran,

Her er mine kommentarer:

Prøv at undgå at blande engelsk og dansk (f.eks. "items" og tekst på indkøbskurv, submit på nyhedsbrevsknap osv.)

Du har et banner med løbere, men jeg kan ikke lige finde nogle "løbe-gps'er", måske kunne du linke til kategorien, hvis man trykker på banneret?

Ellers en fin shop. Her kunne jeg godt finde på at handle GPS :)

Mvh. Martin

Bamsekram er Danmarks blødeste webshop. Køb dine bamser og fødselsdagstog online. Steiff, Teddy-Hermann og GUND.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 21:17

Mit umiddelbare indtryk: Det ligner på ingen måde en shop, det ligner til gengælde en hvilken som helst anden WP-opsætning.

Ud over det er det grafik ikke særlig "venligt" at se på, det virker som en rodebutik.

Beklager, men sådan kan det også være at få kritik :)

Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 255
Fra  Opbygning Skrevet kl. 21:23

Fin start på at få hjemmesiden op at kører. Der er godt nok nogle områder der kunne trænge til en justering. I bunden er der grå tekst på et gråt billede hvor man ikke rigtig kan se hvad der står. Hvis man ser i fanebladene i topmenuen kommer popup med spørgsmål ind foran kategorierne så man ikke kan se dem. Måske et andet banner i toppen kunne give en effekt. Det var bare et par foreslag herfra. Held og lykke med siden! 

Se hjemmeside tips på opbygning.dk

Fra København
Tilmeldt 23. Jul 11
Indlæg ialt: 205
Fra  Designerszone Skrevet kl. 21:33

Hej Deleuran.

Først og fremmest, så ved jeg ikke helt hvor god wordpress er til salg, har ikke prøvet det, men hvad jeg ved, så prøver wordpress at være et cms system der er rettet mod bloggere. Det kan godt være der er et plug-in til wordpress, men jeg er sikker på der er andre cms systemer der fungere meget bedre fra start af.

Hvis jeg skal være 100% kritisk, og hvis jeg selv skulle lave en webshop, ville jeg undersøge hvordan andre hjemmesider der sælger det samme, ser ud. Når jeg havde undersøgt det, så ville jeg finde ud af hvordan jeg kunne skille mig ud? Hvad er min ide omkring at sælge disse produkter? Hvorfor vil jeg starte denne side, og hvordan kan forbrugeren føler sig tryg ved at købe disse produkter af mig? Der er mange flere ting du skal overveje. Læs evt. dette http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/dit-brand-er-ikke-dit 

Når du har været igennem denne lange processes. Så find ud af hvilket farver og logo du kunne bruge, alt efter hvad der fungere og hvilket udtryk din hjemmeside skal have. Find ud af hvordan du optræder overfor dine kunder. Hvordan tænker dine kunder om dit brand?

Så er det til design delen. I mine øjne ser webshoppen ikke gennemarbejdet ud. Jeg ville ikke bruge mine penge på disse ting. Grunden er at jeg havde svært ved at se priser og finder produkterne. Der er utrolig mange informationer. Hvis jeg var mobil eller tablet bruger, ville jeg også have det svært ved at finde ting på hjemmesiden. Du har ikke rigtig noget genkendelse som f.eks. et logo eller specielle farver. Siden er rigtig rodet både med billeder, chat pop-up, tekst ude til højre og flash banner. Reelt skal du kunne forklare hvorfor din side ser ud som den gør, dvs. hvorfor disse farver, hvorfor denne banner, hvorfor denne skrifttype osv. 

Hvis jeg selv gik op i at få lavet en webshop, ville jeg bruge nogle penge på at få lavet en unik webshop. Der er utrolig mange der gør det til et god pris. Og samtidig så får du en professionel hjemmeside, hvor der er tænkt over alle detaljer. 

Hvis du derimod ikke har så mange penge, så overvej at købe et theme til dit wordpress. Du kan dit lave meget om som farver osv. Du kan også lave et enkelt logo til 30 kr på http://fiverr.com. Det er det vist mange der har haft glæde af på amino.dk

Du kan forresten se på themes på www.themeforest.com 

Jeg håber at du kunne bruge noget af det jeg har skrevet til dig og som du kan høre, at der er meget tænkning og overvejelser bag en hjemmeside. 

Alt held og lykke med projektet, håber vi kan knalde nogle tyve med alle de gps systemer vi kommer til at købe fra dig!

Med venlig Hilsen Daniel K. Petersen

Og undskyld for stavefejl, det begyndt at være sent. :)

Grafisk designer, brand og idenditet Designerszone.dk Mit råd, prøv mig!

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 21:43

Martin77:

Prøv at undgå at blande engelsk og dansk (f.eks. "items" og tekst på indkøbskurv, submit på nyhedsbrevsknap osv.)

Du har et banner med løbere, men jeg kan ikke lige finde nogle "løbe-gps'er", måske kunne du linke til kategorien, hvis man trykker på banneret?

Jeg arbejder på de sidste oversættelser, men det kniber sgu med at finde dem...

god ide med limk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 21:48

Opbygning.dk:

Fin start på at få hjemmesiden op at kører. Der er godt nok nogle områder der kunne trænge til en justering. I bunden er der grå tekst på et gråt billede hvor man ikke rigtig kan se hvad der står. Hvis man ser i fanebladene i topmenuen kommer popup med spørgsmål ind foran kategorierne så man ikke kan se dem. Måske et andet banner i toppen kunne give en effekt. Det var bare et par foreslag herfra. Held og lykke med siden! 

Teksten i bunden ses tydeligt her, men det skal jeg da ha' kigget på så

Jeg er ikke klar over hvilke popups det er der dækker menuen? der burde ikke være popup, men det er nok disse twitter/FB der reagerer for vildt....

Det skal nok lige siges, at der i lang tid har kørt en shop direkte under ifindu.dk, og det er derfra at kunderne nu ledes over i denne nye shop istedet for.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 21:54

Daniel Kongsted Petersen:
Først og fremmest, så ved jeg ikke helt hvor god wordpress er til salg, har ikke prøvet det, men hvad jeg ved, så prøver wordpress at være et cms system der er rettet mod bloggere. Det kan godt være der er et plug-in til wordpress, men jeg er sikker på der er andre cms systemer der fungere meget bedre fra start af.

Det er vist længe siden du har kigget på Wordpress :/

Wordpress er i dag et fullblown CMS ikke kun for bloggere men for enhver type website, og nu altså også til webshops.

Jeg har haft en hjemmeside omkring gps-trackere i godt og vel 5 år, og konkurrenterne kigger mig over skulderen inden de går i gang...
Jeg ved alt om markedet og hvordan det flytter sig, så det burde være på plads.

Jeg har svært ved at genkende de ting som du skriver, men jeg er ikke døv, og vil derfor rette ind til højre og sørge for at lave mindre støj.

Tak for kommentarerne 

Fra København
Tilmeldt 23. Jul 11
Indlæg ialt: 205
Fra  Designerszone Skrevet kl. 22:10

Deleuran:
Wordpress er i dag et fullblown CMS ikke kun for bloggere men for enhver type website, og nu altså også til webshops.

Det jeg mener, er at wordpress ikke er bygget til webshopper. Som udgangspunkt er wordpress bygget til bloggere. Selvfølelig kan du bygge på osv. 

Deleuran:
Jeg har haft en hjemmeside omkring gps-trackere i godt og vel 5 år, og konkurrenterne kigger mig over skulderen inden de går i gang...
Jeg ved alt om markedet og hvordan det flytter sig, så det burde være på plads.

Jeg tror ikke helt du har forstået mig. Det kan godt være du ved hvordan markedet flytter sig, men jeg syntes ikke du fortæller mig hvordan du er bedre end dem. (Indirekte) Hvordan skiller du dig ud for andre?

Også overvej kraftigt det med farverne. 

Mvh.

Grafisk designer, brand og idenditet Designerszone.dk Mit råd, prøv mig!

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:28

Daniel Kongsted Petersen:
Det kan godt være du ved hvordan markedet flytter sig, men jeg syntes ikke du fortæller mig hvordan du er bedre end dem. (Indirekte) Hvordan skiller du dig ud for andre?

Ok jeg er med, -

Ja det med at fylde glorværdige tekster på er altid det sidste, men det vigtigste, og på det tidspunkt er man sgu ved at køre træt....
Men tak for skubbet, jeg skal have flere forklarende tekster på 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)