Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshops og Tilbud

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, følgende spørgsmål er muligvis så megadumt, at det vil gå over i
historiebøgerne, som et af de mest retarderede spørgsmål nogensinde
stillet i et offentligt forum... men:



Som novice i webshop/butiksfaget, ville jeg lige stikke en finger i
jorden og spørge alle jer, der har beskæftiget jer med branchen i
årevis, om Tilbudsvarer.

Bruger i Tilbud for at tømme ud på lageret, eller som en del af jeres markedsføringsstrategi - eller måske begge dele?



Nogle webshops især, startede tilbud på sommertøj for over en måned
siden - med besparelser på helt op til 40%... og jeg er så tykhovedet,
at jeg ikke rigtigt forstår det. Hvordan laver man profit på dét? 
Er varene sat for dyrt til at starte med, eller er det blot et
''markedsføringsstunt'', hvor man så håber at folk vil købe nogle af de
andre varer også... eller er det bare shops, der ikke kan komme af med
deres varer?  Eller er der en fjerde forklaring, som jeg bare ikke
har tænkt på?



Personligt, er jeg muligvis en idiot, men jeg sidder på mit varelager
og har en filosofi der hedder, at så længe jeg kan sælge dem til fuld
pris, ser jeg ikke den store grund til at sætte dem ned... noget, der
giver ganske fin mening i mit hoved, men det er måske ikke en rigtig
taktik? 



Jeg håber at nogle af jer, kan svare på mine begynderspørgsmål :-)






Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lone

Selvfølgelig kan nogen bruge det som markedsføringsstunt.

Der er dog en del situationer hvor det kan svare sig at sælge til indkøbspris eller under. Lige så snart varerne er købt og betalt af dig, bør du glemme hvad indkøbsprisen var. En vare er aldrig mere værd end markedet er parat til at betale for den. De varer du har liggende på lager binder både penge og lagerplads. Ved at sælge varerne hurtigt til en lav pris, får du frigjort penge til at købe nye varer og mere lagerplads til at lagre dem på.

Det bør være oplagt, at det kun er i forbindelse med fejlkøb at man skal sælge til under indkøbspris. Det er jo ikke noget man kan leve af i længden. Men hvis du har indkøbt 1000 par orange gummistøvler, og kun kan sælge et par om året til fuld pris, så skal man være godt stædig for at insistere på at hold eprisen oppe.

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)