Jeg har nogle lange artikler, som både har en masse overskrifter, videoer, værktøjer og andet. Jeg ønsker at det hele er 1 lang og god artikel, som i søgemaskinen fremstår som "1 stærk artikel". Udfordringen er at hvis brugerne skal se et bestemt afsnit, så ønsker jeg ikke at folk skal scrolle hele vejen ned til bunden, heller ej med et inline link (<a href="self.aspx#overskrift" </a>) som scroller nedad. I stedet ønsker jeg at gøre ligesom når man klikker på "Produkt beskrivelse" og "Detaljer om produktet" her: http://www.mulius.com/legetoej/indeleg/bamser/6-dj-ice . Her vil det hele stadigvæk være 1 lang artikel i både brugernes og søgemaskinens øjne. Jeg ønsker dog også at kunne linke til specifikke dele af artiklen, og her tænkte jeg på at bruge hashtags, som f.eks. <a href="self.aspx#overskrift" </a> . Mit spørgsmål: Vil det give duplicate content? Vil det ligesom hvis jeg brugte en querystring, læses som forskellige artikler? eller vil det stadigvæk ses som EN artikel? Jeg ønsker netop at linke en del til disse undersektioner, så jeg ønsker at alt linkjuice bevares på den artikel jeg linker til. |
Jeg tror ikke det er et problem. Mange sider har jo netop hashtags på alle kommentarer - tag sites som Stackoverflow eller Amino - de har det i hvert fald.