Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontanter til og fra udland?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg skal rejse til Makedonien her i næste måned hvor jeg skal købe et køkken som jeg SKAL betale kontant har de sagt. Jeg har dog undersøgt at jeg må maksimalt tage 10.000 euro med ud fra danmark (jeg skal rejse med fly). Hvis jeg har flere penge med hvad skal jeg så gøre? Og hvad med i makedonien må jeg gerne komme ind i landet med så mange penge?

Håber nogen kan hjælpe

Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne have mere end 75000,- i kontanter med ud af landet, du skal bare deklarere beløbet til SKAT 

Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt i orden, dvs. jeg skal nok udfylde et papir?

Men hvad med så når jeg fx lander i makedonien kan jeg så bruge det papir jeg har med fra skat i Danmark eller?

Hvordan kan jeg tjekke hvor mange penge jeg må have med til og fra Makedonien? Er det så også 10.000 euro?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg TROR det er hos politiet man får valutadeklaration til udfyldese, men hør dem eller skat. (din bank burde nok også kunne svare) Du skal så i alle fald gennem tolden ved afrejsen og med pengene og muligvis er det bare der du skal deklarere dem, men du skal aktivt selv gøre det i alle fald. (har man offentlig gæld kan denne inddrives ved den lejlighed)

Kunne du ikke lave en bankoverførsel til dem medens du er der nede - når du har godkendt køkkenet og set alt OK, så overføre, og når de ser pengene på kontoen, så frigiver de køkkenet? 

Jeg ville kontakte Makedoniens ambassade i Danmark og høre dem om indførselsreglerne hvis ikke du kan køre via banken OG jeg ville undersøge alt om hvordan det er med at få køkkenet ud af Makedonien og ind i DK. Jeg mener ikke Makedonien er EU land endnu, så du skal jo helst ikke stå med problemer den anden vej

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 35
Fra  Alver ApS Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Gælder reglen om de 10.000 € ikke ved bankoverførsler?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:25
Hvor mange stjerner giver du? :

nej

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)