Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til fremstilling af prototype

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Egå
Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 9
Fra  DisTech Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for besvarelserne samt hjælp

Et generelt spørgsmål: Hvordan fungere det med tillid osv. hvis nu jeg gerne vil beskytte min idé men stadig gerne vil modtage hjælp?

Mvh Jonas

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Firma Assistent Skrevet kl. 13:16

Det bør du naturligvis HELT SIKKERT sørge for - selvfølgelig er man nødt til at stole på sine "partnere", men der findes jo brodne kar og det ville godt nok være ærgerligt at opfinde noget, som bare kunne stjæles af ander.

I forhold til dine samarbejdspartenere, producenter osv vil jeg altid anbefale, at man sørger for at få lavet en NDA - som skal underskrives af samtlige involverede. Det sikrer dig overfor de, som har med produktet at gøre - men vil du være helt sikker, så bør du selvfølgelig søge patent og varemærke beskyttelse på din "opfindelse" - ellers kan du ende i en situation, hvor du skal bevise at du kom først med ideen. Patent og designbeskyttelse samt en NDA (hemmelighedsholdelses aftale) er den sikre vej - for med blot en NDA, så vil du stadivæk stå med bevisbyrden for at en af dine samarbejdspartnere rent faktisk har lækket information til en konkurrent - men et patent oveni, så er du sikret at ingen andre må kopiere dit produkt...

Venlig hilsen

Martin

Firma Assistent - Svanemøllevej 25, 2100 København Ø - tlf. 7199 6186 - www.firma-assisten.dk

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 58
Fra  Damvig A/S Skrevet kl. 13:32

Hej Jozza

Jeg kan hjælpe dig med at få det printet, og det er ikke noget der koster flere tusind kroner (et forsigtigt skud er vel omkring 1200,00 for et sæt, kniv, gaffel og ske)

Hvis du har en 3D tegning kan du sende den til os via vores hjemmeside, den skal være i formatet STL. IGES. eller STEP.

Skal du have det tegnet op fra 2D til 3D, kender vi en del der tilbyder det.

Du er altid velkommen til at kontakte mig for spørgsmål.

Hilsen

Flemming

Flemming

Prototal Damvig A/S
3D-printed solutions til prototype og produktion.

Fra Thisted
Tilmeldt 20. Sep 12
Indlæg ialt: 16
Fra  Idébank Thy Skrevet kl. 13:51

Hej igen Jozza.

Det er som altid svært at sig uden at kende de nøjagtige fysiske forhold, men du ud fra det du beskriver vil jeg foreslå dig at få lavet en 3 D tegning af din ide. Hvilket program der bruges der ikke vigtigt. Den fil du får ud af det, kan principielt åbnes i alle relevante programmer.

Ud fra den, kan man se rigtigt meget, og du vil sandsynligvis ville kunne få afklaring på dine tvivl.

Men min erfaring er det først er når man har produktet i hånden, man får det sande billede, af de skæve tanker man har gået med... og kan se hvad der evt. skal ændres. Så er vi tilbage i hvilken slags prototype du så skal få lavet...

Det er en svær situation du står i, er min ide penge værd? og hvor meget?. Umiddelbart kan der være potentiale og mængder i det du har beskrevet. Men tænkt dig godt om, så det ikke ender med at koste dig mere end du er villig til at satse.

I forhold til at beskytte din ide er det mest grundlæggende -

1 Brug NDA, med omtanke, og stol på dem.

2 Du må IKKE tage patent eller anden beskyttelse før du har solgt eller er klar til selv at producere.. VIGTIGT

Kik lidt i tidligere indlæg i dette forum, der vil du kunne finde mange guldkorn. 

Du er velkomme til at kontakte mig, hvis du ønsker hjælp til at afklare hvad du står med. Kik evt. på min hjemmeside.

Hans

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)