Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min drøm: Iværksætter / webshop fællesskab i Roskilde

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej herinde.

Jeg har en drøm - måske drømmer du det samme?

Til hverdag sidder jeg for det meste for mig selv og driver vores shops.

Sådan er det nok for mange web shops???

Sådan er det i hvert fald for RIGTIG mange iværksættere. Man sidder og arbejde enten alene eller i små grupper.

DERFOR DRØMMER JEG OM at lave et lille fællesskab hvor vi sidder nogle stykker sammen. 

F O R D E L E

1) Vi minimerer udgiften ved at være flere om husleje, forbrug etc.

2) Vi kommer væk hjemmefra - mange sidder hjemme og arbejder. Er det virkeligt det mest effektive?

3) Motivation motivation motivation - er vi flere der arbejder sammen dagligt, så er det nemmere at komme op, ud af døren osv. Ligeledes er det meget nemmere at dele hinandens succeer

4) En sjovere hverdag. Mere social samvær som man kender fra andre arbejdspladser, men ofte mangler som selvstændig / iværksætter

5) SPARRING. Nogen at dele ideer og erfaringer med.

Hvad siger DU som AMINO til denne idé? Hvis noget kom op og køre, kunne det så være interessant??

Hilsen Morten

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde min økonomi været til det, havde jeg været frisk. :)

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

Havde min økonomi været til det, havde jeg været frisk. :)

Hej Jonas

Ideen var jo at det skulle være billigt, så hvad ville din økonomi kunne klare?

Fællesskabet skulle jo også gerne være med til at generere meromsætning via øget fokus, sparring, fælles indkøb af pakkemateriale osv osv.

Hilsen Morten

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Ideen var jo at det skulle være billigt, så hvad ville din økonomi kunne klare?

Den kan ikke klare særlig meget, da jeg er på kontanthjælp og det meste går til husleje og resten til mad.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Det lyder som en fin idé - lige nu er jeg ikke der. hvor jeg kan droppe jobbet og være 100% selvstændig.

Men! kunne man forestille sig at der også var lager/pakkeområde, så man kunne have hele sin webshop der?

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det kunne være en afveksling for dig, kunne du komme til Ballerup en gang imellem...

Der er GRATIS kontor fællesskab for iværksættere... Du kan nøjes med at komme f.eks. et par gange om ugen. OG for ikke at glemme den gode kantine-ordning også... Men ja - kontoret i Ballerup koster intet.. Big Smile

se mere på www.geekhouse.pro

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Straaberg:

Hej Morten

Det lyder som en fin idé - lige nu er jeg ikke der. hvor jeg kan droppe jobbet og være 100% selvstændig.

Men! kunne man forestille sig at der også var lager/pakkeområde, så man kunne have hele sin webshop der?

Hej Carsten
Nej der er nok mange der ikke kan gå til den fuld tid endnu, men tanken er også at man kan gøre det til en springbræt og en hjælp til at "tage skridtet". Kan det gøres billigt nok, så kan man måske være der 1-2 dage om ugen og/eller i weekender og om aftenen. 
Det hele er jo stadig på idéstadiet, men vi driver selv webshop, så der burde være mulighed for både at lave fælles pakkerum og lager. 
Økonomien afhænger jo af hvilke lejemål det bliver til, og hvor mange man er, men helt konkret har jeg vi fx fundet et hvor det kunne lade sig gøre for ca. 1500/måned, men det er ikke noget jeg tør love helt konkret endnu.
Hilsen Morten
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Pausgaard:

Hvis det kunne være en afveksling for dig, kunne du komme til Ballerup en gang imellem...

Der er GRATIS kontor fællesskab for iværksættere... Du kan nøjes med at komme f.eks. et par gange om ugen. OG for ikke at glemme den gode kantine-ordning også... Men ja - kontoret i Ballerup koster intet.. Big Smile

se mere på www.geekhouse.pro

 

FEDT initiativ - så mangler de bare at lavet noget lignende i Roskilde - og så giver jeg gerne lidt for at der også er plads til noget lager Smile
Hilsen Morten
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Der er flere herude der har haft firma i nogle år, så det er ikke kun for nye iværksættere... En mulighed var også at få et salgs fjernelager, som så vil passe når du kører mellem ballerup og roskilde...

- Er glad for din positive respons - blev lidt urolig over om jeg havde ramt ved siden af med http://geekhouse.pro/hvad/

MEN det er fedt at være i Ballerup - flotte forhold...

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Pausgaard:
Er glad for din positive respons - blev lidt urolig over om jeg havde ramt ved siden af med http://geekhouse.pro/hvad/

Hej Michael

Jeg synes det er et fedt initiativ, men det er bare ikke det helt rigtige for mig / os.

Lige nu har vi kontor og lager på separate lejemål, og der er en del klargøring, samt mange kunder der "lige kommer forbi og kigger" så hos mig er der brug for at samle det hele.

Noget af årsagen til denne tråd er at jeg normalt altid sidder alene, men det sidste stykke tid har vi haft en praktikant. Han er væk nu, og det er sgu blevet lidt ensomt at sidde her.

Jeg kunne mærke at jeg var både mere effektiv og mere motiveret da vi sad 2. 

- nå ja så har jeg også familie, børnehave, osv. der gør at jeg gerne vil være så tæt på bopælen som muligt :)

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)