Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter A-kasse

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Cookie - ok, jeg forstår, hvad du mener.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 15:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Når man læser om folk a-kasse og folks jobsøgning så læser man at folk ikke vil tage jobs af kortere varighed pga det påvirker dagpengene.

Var det ikke en ide at man kunde starte som selvstændig uden at det påvirkerde ens dagpenge i en periode på feks 12 måneder. så om man har har gået ledig i 1 2012 år, og så vil prøve kræfter som selvstændig i løbet af 2013 og stoppe med at modtage dagpenge, også såfremt det ikke lykkes kan man fortsætte 2014 med den dagpenge sats man hade under 2012.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:27

Michael_N:
Var det ikke en ide at man kunde starte som selvstændig uden at det påvirkerde ens dagpenge i en periode på feks 12 måneder. så om man har har gået ledig i 1 2012 år, og så vil prøve kræfter som selvstændig i løbet af 2013 og stoppe med at modtage dagpenge, også såfremt det ikke lykkes kan man fortsætte 2014 med den dagpenge sats man hade under 2012.

Jo frivillig dagpenge pause var da bestemt en ide for folk der stiftede CVR selskab - vist så - keep it coming

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 22:26
Cookie:

Jack:
sikker på vi vil se en storm af nye selskaber som bare vil udnytte det
Hvordan skulle de lige udnytte det. De skal skabe et skattemæssigt overskud for at få fordel ved ikke at få selskabsskat. Det skattemæssige overskud i virksomheden vil jo være registreret, og skal de ha det ud til løn, så skal de betale helt almindelig personskat af beløbet, så det vil om noget bare få overskud ærligt frem. 

Jeg kan mange noget i tanken her, men jeg kan ikke se det udnyttet, når det laves så det er selskabsskatten der spares - i VSO form eller ApS osv

vh

Jeg er bare overbevist om at hvis nye selskaber får skatte rabat vil de gamle selskaber oprette nye og lade de nye tjene pengende for ikke at betale skat :-)

At give selvskabs skatte rabat hjælper kun når det ikke er nødvendigt, for betaler man selskabs skat har firmaet overskud, efter alle udgifter som også dækker løn omkostninger

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jack:
Jeg er bare overbevist om at hvis nye selskaber får skatte rabat vil de gamle selskaber oprette nye og lade de nye tjene pengende for ikke at betale skat :-)

At give selvskabs skatte rabat hjælper kun når det ikke er nødvendigt, for betaler man selskabs skat har firmaet overskud, efter alle udgifter som også dækker løn omkostninger
Det er en risiko, men jeg ved ikke hvor stor den er - dels fordi private jo ikke kan lave mere end et personligt CVR - og i selskabsform skal man så til at stifte - men vist, hvis Nordea lagde alt over i nyt selskab og slap for skat, så var det jo ikke så godt. Jeg ved ikke om kunne begrænse det ved, at der skulle skrives under på, at det var ny aktivitet og ikke lade det gælde hvis eksisterende selskaber stiftede nye selskaber - du har et punkt i alle fald.

Jeg mener stadigt det hjælper, for selv om selskabet har overskud efter løn, er der i starten stort behov for at bygge kapital. Jeg kender også en del som faktisk gerne ville tage meget lidt ud i løn, men som ex i ApS form er nødt til at tage op til topskat ud, for ikke at skulle af med 25% skat, og dernæst jo kun ha 75.000 kr tilbage af overskuddet  - til at hæve som løn året efter. Det ville være fint ikke at skulle være "bange" for at lade overskud stå

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Aug 12
Indlæg ialt: 7
Fra  WAVEHOUSE CPH ApS Skrevet kl. 03:11
Eller lace folk på kontanthjælp lov til at oprette CVR og prøve den vej til at blive selvforsyning!
Side 3 ud af 3 (26 indlæg)