Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp vedrørende returnering.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Håber virkelig i kan hjælpe med denne her.

Jeg sælger en vare til en kunde, der hernæst ønsker at returnere. Alt i orden, siger hun skal sende retur hvor efter jeg vil indsætte pengene på kontoen. Efter 5 dage skriver jeg en mail da varen ikke er kommet. Hun siger hun har returneret, og vi burde have modtaget. Det har vi ikke.

Jeg beder om en T&T nummer så vi kan spore pakken, men hun har desværre kun sendt som brev.

Hun påstår at hun - da hun har købt en indleverings attest - har retten til at få pengene retur da hun kan bevise den er sendt. Jeg har ledt nettet tyndt for at finde reglerne, men har ikke været heldig.

Hun skriver faktisk direkte at jeg lyver, og påstår at jeg ikke har modtaget da hun ikke har et bevis for hvor den er endt henne i verden - altså at jeg ikke vil returnere pengene til hende.

Ved i hvordan man står?

Finkena

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:07
Hvad siger dine betingelser omkring returnering af varer fra kunder?
Jeg kunne forestille mig at du har fat i den lange ende hvis du forlanger returnering som pakkepost med T&T nummer.

Uanset hvad må pakken/brevet efterlyses hos PostDanmark inden I kan afgøre om den er forsvundet helt eller blot forsinket.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 23:12
På vores hjemmeside står der at varen SKAL returneres med T&T nummer, men der er alligevel nogle der ikke gør, og det er i og for sig også lige meget, bare ikke i et tilfælde hvor den så bliver væk! Det er en måned siden nu, og den er blevet efterlyst osv.

Det vigtigste for mig er nu, om hun ifølge købeloven har ret til at få sine penge da hun har en indleveringsattest på hun har sendt den, selvom jeg ikke har modtaget.

Finkena

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:20
Hvis det ikke er en større formue det drejer sig om kan der jo være god kundepleje i at lade kunden få sine penge tilbage.

Så får kunden også en god oplevelse ud af det, selvom det måske kan være en fusker, det kan også tænkes at være billigere end at bruge flere timer på at undersøge sagen yderligere.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 13:15
Hejsa,

Jeg giver dig ret. Men varen koster 1400kr, så jeg vil tabe omkring 2300kr på det da jeg jo ikke får varen retur, og det synes jeg er mange penge..

Finkena

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:31

Hej

Jeg ville meddele kunden, hvis kunden rykker eller forespørger efter pengene retur, at så snart du modtager pakken og indholdet er kontrolleret om det har været brugt åbnet eller andet, at så vil pengene sendes retur som foreskrevet i retningslinierne for fjernhandel.

Hvis kunden siger pakken er afsendt er det kundens problem, at spore den via postvæsenet eller den distributør kunden har valgt som transportør. Det er ikke forretningens problem om kunden har sendt pakken retur med postvæsenet eller et andet transportfirma. Husk det er også kundens problem, hvis varen er beskadiget under transporten etc. Et brev er ikke forsikret – så her ville returnering også kunne afvises alene af den grund varen var ødelagt under transporten, hvis det var tilfældet.
En pakke er forsikret, således at, hvis den beskadiges erstatter postvæsenet indholdet op til en fastsat værdi ( så vidt jeg husker er det kr.4.400,. )  Er det dyre forsendelser f.eks. kr. 4.400,- - kr. 100.000,- tegnes en værdi forsikring, så pakken værdi erstattes ved skade eller bortkomst.

SÅ det er kundens problem…

Så jeg ville i gældende tilfælde skrive til kunden, at returvaren ikke er modtaget og returnering af pengene ikke kan finde sted før varerne modtages, og kunden har jo ret til erstatning fra postvæsenet når den ikke er kommet frem, hvis varen er afsendt med postdanmark som pakke - så det er ikke dit problem.

Ja se så at komme ud i solen i stedet for at spilde mere tid på det.

Med venlig hilsen
Wesecureit

René

Wececureit René
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)