Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En god revisor?

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

@Simon og Martin - I har jo alt andet lige begge ret i jeres anskuelser, hvorfor der kan findes rigtig mange fortilfælde, som netop støtter jeres opfattelse. 

Hej Tonny,

Min holdning er, at man ikke hovedløst skal anbefale et større revisorfirma til ALLE, som efterspørger revisorydelser. Valget bør være en afvejning af, hvad det reelle behov er, og ud fra dette finde den rigtige revisor.

I modsætning til Simons holdning, som er, at de store revisorfirmaer er den rigtige løsning for alle, da de store firmaer kan løse alle opgaver.

Hvordan kan vi begge have ret?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:14

Tonny Skov Pedersen:

En hurtig tilføjelse til "snakken" om timepriser.... Glem timepriserneCool

Det er og bliver den samlede pris for assistancer, som er afgørende, og reelt den eneste mulighed for en sammenligning af modtagne tilbud.

Enig, men timepriserne giver jo en kraftig indikation. Wink

Alle personer arbejder ikke lige hurtigt, og (som vi allerede har været inde på), så vil en erfaren person kunne løse opgaven hurtigere, end en person uden den store erfaring.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:22

Henrik Koudahl:

Dennis er da ganske klar i mælet: En god revisor som kan regnskab mm.

I så fald er det ikke en revisor han søger, men udelukkende en bogholder.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:25

Martin E. Jensen:

Tonny Skov Pedersen:

@Simon og Martin - I har jo alt andet lige begge ret i jeres anskuelser, hvorfor der kan findes rigtig mange fortilfælde, som netop støtter jeres opfattelse. 

Hej Tonny,

Min holdning er, at man ikke hovedløst skal anbefale et større revisorfirma til ALLE, som efterspørger revisorydelser. Valget bør være en afvejning af, hvad det reelle behov er, og ud fra dette finde den rigtige revisor.

I modsætning til Simons holdning, som er, at de store revisorfirmaer er den rigtige løsning for alle, da de store firmaer kan løse alle opgaver.

Hvordan kan vi begge have ret?

Hej Martin

Nu kender jeg ikke det revisionsfirma, som Simon er ansat i, men der findes trods alt større revisionsfirmaer, som kan tilbyde fornuftige løsninger også for mindre virksomheder.

Der hvor Simon's argumentation ikke holder, er netop henvisningen til, at det typisk er eleverne eller tilsvarende der forestår bogføringsopgaverne, hvor der så ikke tages højde for, at der skal udarbejdes en erklæring i.f.m. balancer m.v., som alt andet lige kun kan underskrives af de godkendte revisorer.

Derudover er det også, i hvert fald for mit vedkommende, at udarbejdelse af et årsregnskab vil være væsentligt "billigere", når bogføringen er foretaget af undertegnede eller af en bogholder, som jeg erfaringsmæssigt er vidende om besidder de nødvendige kompetencer.

M.h.t. valget af revisor er vi enige jvf. mit andet indlæg i denne tråd, herunder også henvisningen til den samlede ydelse og prisen.

Min anbefaling er derfor også, som det fremgik tidligere, at virksomheden indhenter flere tilbud, således det er muligt at foretage en korrekt sammenligning og herefter foretage det "bedste" valg.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:32

Martin E. Jensen:

Tonny Skov Pedersen:

En hurtig tilføjelse til "snakken" om timepriser.... Glem timepriserneCool

Det er og bliver den samlede pris for assistancer, som er afgørende, og reelt den eneste mulighed for en sammenligning af modtagne tilbud.

Enig, men timepriserne giver jo en kraftig indikation. Wink

Alle personer arbejder ikke lige hurtigt, og (som vi allerede har været inde på), så vil en erfaren person kunne løse opgaven hurtigere, end en person uden den store erfaring.

Ikke enig, timepriser er og bliver et meget diffust begreb, når der tales om ydelser indenfor regnskab og bogføring. I min optik er og bliver timepriser et "blålys", som ikke kan anvendes til nogen form for vurdering af en ydelse.

Netop, som du også skriver, så arbejder alle ikke lige hurtigt...

Tonny

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:01

Tonny Skov Pedersen:

der findes trods alt større revisionsfirmaer, som kan tilbyde fornuftige løsninger også for mindre virksomheder.

Jeg er helt enig.

Netop derfor er det vigtigt at kende til kundens udgangspunkt for at efterspørge en revisor, så man kan vurdere, om det er et større revisionsfirma, eller måske en selvstændig revisor / bogholder, der skal til at løfte opgaven.

Fra Horsens
Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:43

Martin E. Jensen:

Det er nu ikke det jeg siger. Jeg siger blot at de store revisionskontorer KAN være løsningen for alle. Ikke at det nødvendigvis er det :-)

Fra Horsens
Tilmeldt 19. Nov 12
Skrevet kl. 18:45
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Tonny Skov Pedersen:
Der hvor Simon's argumentation ikke holder, er netop henvisningen til, at det typisk er eleverne eller tilsvarende der forestår bogføringsopgaverne, hvor der så ikke tages højde for, at der skal udarbejdes en erklæring i.f.m. balancer m.v., som alt andet lige kun kan underskrives af de godkendte revisorer.

I så fald vil en bogholder heller ikke være tilstrækkelig. Det er klart at der skal være en revisor med en vis autorisation til at skrive under :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:05

Simon Holst Jensen:

Tonny Skov Pedersen:

I så fald vil en bogholder heller ikke være tilstrækkelig. Det er klart at der skal være en revisor med en vis autorisation til at skrive under :-)

Hmm... nu kan godkendte revisionsfirmaer ikke undgå en erklæring på selv simple bogføringsopgaver i modsætning til bogholdere.

Derfor kan man på dette punkt alene ikke konkurrere på prisen

Tonny

Fra Horsens
Tilmeldt 19. Nov 12
Skrevet kl. 20:55

Tonny Skov Pedersen:
Hmm... nu kan godkendte revisionsfirmaer ikke undgå en erklæring på selv simple bogføringsopgaver i modsætning til bogholdere.

Der kan man bare se! Det var jeg faktisk ikke klar over :-)

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)