Jeg har et spørgsmål om moms i forhold til diverse pointsider. Altså sider hvor man kan deltage i konkurrencer, klikke på links osv. for et antal point som så kan bruges til at købe ting for i deres webshop. Mit spørgsmål går så på: Skal de betale moms af et beløb fra deres indtægter fra affiliateselskabet svarende til det antal point omregnet til kr. som brugeren betaler for at købe et produkt hos dem? Lige et eksempel: Brugeren udfylder et spørgeskema. Han får 500 point (svarende til 50kr.) og pointsiden får 100kr. i indtægter fra affiliateselskabet. Brugeren går så ind på webshoppen og køber et spil til 300 point, hvorefter pointsiden sender ham dette. (Her indgår altså ikke rigtige penge, men kun point som brugeren tidligere har optjent) Skal pointsiden så betale moms af et beløb svarende til de 300 point(30kr.) fra de indtægter de fik fra affiliateselskabet? Altså moms af 30kr. fra de indtægter de fik fra affiliateselskabet? Håber det er til at forstå. Det er lidt indviklet :) Mvh. Mads |
For det første, kunne det være sjovt at vide, hvad du skulle bruge denne info til?
For det andet. Så er jeg ikke super god til dansk logivning osv.
For det tredje tror jeg, at man skal betale moms, da alt andet vil virke lidt underligt... :)