Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Amino kapital, i sandhed for godt til at være sandt?

Side 5 ud af 5 (45 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Martin Thorborg:
Alle mener jo at lige netop deres virksomhed/ide er den bedste og vil aldrig kunne forstå at andre ikke ser verden på samme måde.
Mit gæt er at 10 % af dem der laver en annonce på Kapital, ender med at finde penge og det betyder at resten vil være sure.

Helt korrekt - alle tror så meget på egen ide, at det altid er banken - eller nu investorerne = Amino kapital som vil få negativ rating fra det store flertal

Jeg tror du er optimistisk med 10%. Som nævnt før, så er langt mere end 90% af ansøgningerne i MINE øjne for ustrukturerede og ubeskrivende, ofte blot noget der ligner, at jeg har verdens bedste ide, og det synes banken også, de vil bare ikke skyde penge i, her er din store chance for at være med i et projekt der ikke kan slå fejl - kontakt for mere via pb

Sådan får man efter MIN mening ikke ret mange seriøse investorer i kontakt - Investor skal være fanget af selve opgaven. Man kan sagtens (og jo bedst) formulere sig helt individuelt - men selve ideen skal være ret klar, en kort persongalleri beskrivelse - forventningen til investor og egen indsats - allerede fra start, for at få det store flertal af investorer til at tænde. 

Jeg har før prøvet at beskrive nogle af de elementer der kunne være grundpiller - man behøver ikke tage alle - men bare som inspiration til hvad jeg tror investor godt vil vide - gerne inden PB niveauet:

Beskriv alder og evt. ægtestand og lidt om dine eller jeres økonomiske forhold. (hjemmeboende - i arbejde - dagpenge - eget hus o.l.)

Beskriv i hvilken virksomhedsform du vil køre projektet, er det personligt selskab, I/S, ApS osv.

Beskriv hvor i landet projektet skal køre 

Beskriv projektet så godt du kan/tør - det er ikke så farligt som du tror.

Beskriv hvor længe du har arbejdet på det og hvor langt det er nået - herunder hvornår en indtjening forventes at begynde.

Beskriv egen investering - herunder også, om investor penge udelukkende går til noget eksternt, eller om de også skal dække løn til dig selv fremover.

Beskriv hvem der arbejder med det og hvor mange timer (fuldtid) du forventer - eller om det er en bi-beskæftigelse for dig eller de øvrige.

Beskriv evt. anden belåning - bank eller familie eller andre - og investors stilling i tilbagebetalingsrækken – har du nej fra banken, så tag bare den oplysning med fra starten.

Beskriv beløb – evt. i et interval, som du behøver og beskriv om du venter alt på en gang, eller i rater efterhånden som ting skrider frem og måske beviser sig selv..

Beskriv din tilbagebetaling - vær dybt realistisk - nævn et rentespænd du forventer at betale - forklar om det er lån eller indskud i ejerandel.

Beskriv investors øvrige forventede deltagelse - indflydelse eller ikke – medejer eller ikke.

Beskriv om du tidl. har lavet noget lignende, og hvis med succes - beskriv det kort.

Læs oplægget/ansøgningen igennem og vær sikker på det er fri for stavefejl eller grove grammatiske fejl

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil tilføje et par punkter til Cookies glimrende punkter:

- En beskrivelse af markedet - hvis du vil sælge en ny type kattemad, så hvem er de store spillere på markedet, hvor meget bliver der solgt, flytter kattene grundet de høje danske afgifter Surprise (undskyld, kunne ikke dy mig)...

- Jeg ville også bruge lidt tid på den visuelle del af forretningsplanen - lidt efter samme princip at en lækker middag, der ser uappetitlig ud, smager ikke så godt, så 10 stk løse A4 ark, er ikke så godt som en pæn mappe, du kan aflevere, måske lidt farver/billeder/grafer, dog uden af fjerne fokus fra det væsentligt..  

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin - hvis bare de som søger vil læse den godt igennem og følge de dele som de kan, så vil det øge muligheden helt klart for alle der søger.

TILMED kan den være super at gennemgå, også for de som i første omgang skal i banken, for mange af "spørgsmålene" er helt de samme som en bank har inde i hovedet.

Det at få investorer ind, kræver vældig meget professionalisme, hvilket kan være lidt i modstrid med, at det ofte kan være ganske nye i business der skal søge, så det er super med en vejledning - læg den så rigtigt mange kan se den.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 5 ud af 5 (45 indlæg)