Godaften derude glade aminoer! Jeg kunne godt lige bruge jeres kloge ord og tanker til at føre mig på rette vej i mit projekt! Jeg har nemlig et lille dilemma, der presser mig lidt. Det kræver selvfølgelig lige at I får et indblik i, hvad det drejer sig om. Så here we go: For ca. et år siden, fik jeg plantet et frø til ideen om et nyt socialt website efter en samtale jeg havde. Frøet lå stille, men blev ved med at dukke op i mit hoved igen. En dag besluttede jeg mig for at tegne og illustrere mine tanker omkring det. De sidste tre måneder har jeg brugt på at ændre, redigere, researche, illustrere, tegne ideen mv. For omkring en måned siden, mente jeg at den var klar til at blive implementeret. Processen er nu i fuld gang og sitet er "færdigt" i slutningen af November. Jeg glæder mig ufattelig meget og kan ikke rigtig tænke på andet, men: Dilemma: - Når sitet bliver launchet tager det udgangspunkt i mit kollegium, hvor de skal være mine "test" personer. - Hertil mangler jeg programmører, webdesignere mv. der hurtigt kan være med til at udvikle, vedligeholde og redigere/rette sitet. - Blandt andet fordi, jeg ikke nu ved hvad der kommer til at fungere og hvad der ikke kommer til at fungere. Derfor skal det jo helst være en hurtig proces, da testpersonerne jo ikke skal løbe skrigende væk, hvis der opstår fejl, eller mangler elementære vigtige funktioner, eller hvis disse ikke virker optimalt til at starte med. - Jeg mangler kapital (surprise) - Jeg mangler viden/erfaring. Det er første gang jeg launcher et website, så jeg ved hverken hvordan og hvorledes (Selvom jeg har læst mig til rigtig meget) Mit spørgsmål: Indtil videre har jeg lagt følgende strategi: Når sitet launches og der kommer de første medlemmer på sitet, vil jeg gerne have fat i en investor. Hertil vil jeg gerne indgå et tæt samarbejde med denne, hvor fremtidig strategi for projektet planlægges og udføres i et tæt samarbejde. Planen er, at investoren skal tilbyde kapital og viden (og evt. netværk?) til videreudvikling af websitet! Potentialet/forretnings-muligheden tilføjes første senere i projektet, da det vigtigste i første omgang er at skaffe et ton af medlemmer (Translations perspektivet.) Er det den rette strategi? Altså at launche sitet, finde en investor med det samme og hertil udvikle med det samme? Og kan det overhovedet lade sig gøre? Jeg har selv et stort netværk og er blandt andet i familie med en tidligere projekt leder for Microsoft, hvilket jeg meget gerne vil benytte mig af, men overordnet set må jeg vel trække på investor? Eller skal jeg hellere lade projektet køre i noget tid, vedligeholde det igennem min nuværende programmør, men ikke have mulighed for at videreudvikle det eller få designet tip top grundet lav kapital også se hvad der sker? Jeg er også i tvivl om jeg overhovedet har lyst til at få fat i en investor og tilbyde halvdelen væk, men hvis det er den eneste mulighed, for at blive skudt ordentligt i gang, er det så ikke det smarteste?? Eller skal jeg søge studerende der vil have et fritidsjob/ evt. Praktik? Frivillig? På forhånd tak. Og Fortsat god aften. |
Er du på jagt efter en strategisk investor? Så opret en annonce på Capino, og få adgang til det store kartotek over seriøse investorer, kom i gang allerede i dag.