Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler råd/vejledning til strategi for nyt website!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 110
Fra  Beerpong Liga DK Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften derude glade aminoer! 

Jeg kunne godt lige bruge jeres kloge ord og tanker til at føre mig på rette vej i mit projekt!

Jeg har nemlig et lille dilemma, der presser mig lidt.

Det kræver selvfølgelig lige at I får et indblik i, hvad det drejer sig om. Så here we go:

For ca. et år siden, fik jeg plantet et frø til ideen om et nyt socialt website efter en samtale jeg havde.

Frøet lå stille, men blev ved med at dukke op i mit hoved igen.

En dag besluttede jeg mig for at tegne og illustrere mine tanker omkring det.

De sidste tre måneder har jeg brugt på at ændre, redigere, researche, illustrere, tegne ideen mv.

For omkring en måned siden, mente jeg at den var klar til at blive implementeret.

Processen er nu i fuld gang og sitet er "færdigt" i slutningen af November.

Jeg glæder mig ufattelig meget og kan ikke rigtig tænke på andet, men:

Dilemma:

- Når sitet bliver launchet tager det udgangspunkt i mit kollegium, hvor de skal være mine "test" personer.

- Hertil mangler jeg programmører, webdesignere mv. der hurtigt kan være med til at udvikle, vedligeholde og redigere/rette sitet.

- Blandt andet fordi, jeg ikke nu ved hvad der kommer til at fungere og hvad der ikke kommer til at fungere. Derfor skal det jo helst være en hurtig proces, da testpersonerne jo ikke skal løbe skrigende væk, hvis der opstår fejl, eller mangler elementære vigtige funktioner, eller hvis disse ikke virker optimalt til at starte med.

- Jeg mangler kapital (surprise)

- Jeg mangler viden/erfaring. Det er første gang jeg launcher et website, så jeg ved hverken hvordan og hvorledes (Selvom jeg har læst mig til rigtig meget)

Mit spørgsmål:

Indtil videre har jeg lagt følgende strategi:

Når sitet launches og der kommer de første medlemmer på sitet, vil jeg gerne have fat i en investor.

Hertil vil jeg gerne indgå et tæt samarbejde med denne, hvor fremtidig strategi for projektet planlægges og udføres i et tæt samarbejde.

Planen er, at investoren skal tilbyde kapital og viden (og evt. netværk?) til videreudvikling af websitet!

Potentialet/forretnings-muligheden tilføjes første senere i projektet, da det vigtigste i første omgang er at skaffe et ton af medlemmer  (Translations perspektivet.)

Er det den rette strategi? Altså at launche sitet, finde en investor med det samme og hertil udvikle med det samme? Og kan det overhovedet lade sig gøre? Jeg har selv et stort netværk og er blandt andet i familie med en tidligere projekt leder for Microsoft, hvilket jeg meget gerne vil benytte mig af, men overordnet set må jeg vel trække på investor?

Eller skal jeg hellere lade projektet køre i noget tid, vedligeholde det igennem min nuværende programmør, men ikke have mulighed for at videreudvikle det eller få designet tip top grundet lav kapital også se hvad der sker?

Jeg er også i tvivl om jeg overhovedet har lyst til at få fat i en investor og tilbyde halvdelen væk, men hvis det er den eneste mulighed, for at blive skudt ordentligt i gang, er det så ikke det smarteste??

Eller skal jeg søge studerende der vil have et fritidsjob/ evt. Praktik? Frivillig? 

På forhånd tak. Og Fortsat god aften.

Mvh Jacob Vestlev 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:30
Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 00:23
Hej Jacob,

Fint, flot og fyldestgørende indlæg...! :) Good work...

- Svaret afhænger vel i sidste ende af ens temperament? - Jeg tror ikke at der er nogen klar svar på dit dilemma...

Jeg personligt havde nok taget det lidt med ro i starten, og ladet hjemmesiden/projektet modne lidt, før jeg fandt en investor...? :) investoren skal vel også have nogle penge tilbage på et tidspunkt, hvis det skal være rigtigt...? Derfor ville jeg ikke gå hurtigere frem end at jeg kan overskue det hele, hvis det var mig? :) det bliver sandsynligvis også nemmere at sælge ideen til en investor, jo tættere du er på slut-produktet...?

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Viborg
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 64
Fra  make it stick Skrevet kl. 00:45

Hej Jacob

Jeg vil give dig ret i, at du er nødt til at have en programmør tilknyttet hurtigt, så du kan få rettet de ting der skal rettes (for der kommer sikkert en masse) og samtidig udvikle de aspekter der rykker hos brugerne. Med alle de sociale netværk der er i dag, samt alle andre distraheringer der findes i dag på nettet, tror jeg ikke den almindelige bruger gider fedte rundt i de samme fejl eller halvfungerende features alt for længe, før de vender ryggen til det, også selvom de måske har personligt motiv i at hjælpe dig.

Desuden, hvis du ikke har brugere der bruger sitet dagligt, eller hvad den alm. regelmæssighed er for benyttelse af sociale netværk nu er hos folk, men kun vender tilbage engang i mellem når du beder dem om at se de evt. nye features, får du nok ikke er særligt godt billede af om idéen eller platformen fungerer.
Sociale netværk er som bekendt 100% drevet af brugerne, så hvis de ikke benytter det, og falder hurtigt fra, stagnere aktiviteten også, og så kommer du ikke rigtig videre tror jeg.

Så jeg ville nok gøre alt for at kunne lytte til brugerne, og rette til efter deres behov og tendenser så snart de opstår. Omend hvis der ikke er så meget socialt liv til at starte med, kan det være at hurtige og frekvente store funktionsmæssige ændringer samt tiltag, kan holde brugerne nysgerrige og engagerede, hvilket jeg vil tro er alfa omega.

Om ovenstående kræver en investor eller ej, kommer vel an på dit netværk, men når dit produkt er så teknisk betonet, så er du nødt til at have en udvikler på holdet fra start.

Ift. det økonomiske, så husk at det er bedre at få 50% af noget, end 100% af ingenting.

Held og lykke med det, kunne være spændende at høre mere om ideen som projektet kommer til liv.

http://facebook.com/personalstickers

http://makeitstick.dk

Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 110
Fra  Beerpong Liga DK Skrevet kl. 00:50

Tak for god feedback i begge indlæg!! Jeg ved ikke om jeg fik svar på det jeg gerne ville, men det har da helt sikkert givet lidt stof til eftertanke. Jeg har især brugt meget tid på, at tænke over om brugerne vil bruge det dagligt! Det har klart været det største fokus område - især om der overhovedet er behov for det! Men det mener jeg altså efter længere overvejelser at der er, så det må tiden jo vise! :D 

Jeg glæder mig til det bliver skudt i luften (Der er ikke mange dage til) og når det gør, ville det jo være rart at få en masse feedback på sitet (Det er nok lidt nemmere at give feedback på noget man rent fysisk kan forholde sig til)!

På forhånd tak.

Mvh Jacob Vestlev

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)