Jeg har fået skabt en Intro og en Outro til mine YouTube-videoer, hvori jeg anmelder musik. Hvordan synes I, at de ser ud, OG - ikke mindst - synes I, at der skal være en decideret video af mig, der anmelder musikken imellem Intro'en og Outro'en, eller er det godt nok, hvis der bare er et CD/album-cover, mens jeg taler "over" billedet?
Jeg ved godt, at billedet i så fald ikke er så "spændende", men hvis anmeldelsen er så kort som 30-45-max. 60 sekunder, ville det så muligvis ikke være interessant nok, såfremt man er i målgruppen for musiknørder? :-) Eller hvad siger I?
Din grafik er jeg ikke overdrevet vild med. Det bliver lidt langtrukkent når der ikke sker mere end der gør. Samtidig er selve logoet relativt småt, og vil nærmest forsvinde helt hvis man ser videoen på en mobil. Var jeg dig ville jeg overveje at gøre grafikken større / mere tydelig, samt skrue lidt op for action-knappen. Samtidig skal du huske at lydsiden også har meget at sige.
Vil du udelukkende vise coveret, giver det ikke meget mening, at lave din anmeldelse som en videoanmeldelse. I så fald kunne du lige så godt lave en lydanmeldelse, eller sågar en skriftlig anmeldelse. Din video skal helt biddrage med noget som lyd og tekst ikke kan gøre (se evt. http://emil-blucher.dk/blog/video-seo). Ved at stå frem selv, kan man trods alt se hvem anmelderen, samt få et visuelt billede på hvad du synes om musikken (gestik og ansigtsudtryk)
Var jeg dig, ville jeg bruge følgende skabelon.
Kort klip på max. 5 sekunder af dig hvor du teaser for din video. Stil gerne et spørgsmål.
Kort og fængende intrografik med understøttende lydside
@Emil: Selv er jeg vild med logo'et/grafikken, men smag er naturligvis noget personligt.
Jeg er dog helt enig i dine betragtninger omkring selve video-indholdet. Jeg vender tilbage til min oprindelige idé, hvor jeg ses, mens jeg anmelder. :-)
Tak for feedback!
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.