Jeg sidder og tænker lidt i links, og har derfor et spørgsmål til SEO-guruerne herinde: Skriver jeg et link sådan: Amino er et lækkert sted at være, vil jeg pumpe Amino op i søgningerne når der bliver søgt på søgeordet Amino. Men skriver jeg i stedet: www.amino.dk er et lækkert sted at være, hvordan opfatter Google det så? Forbedrer det sidens position generelt i Google, eller pumper det kun side i Google hvis nogen søger specifikt på www.amino.dk? |
Hej Dmitry
Alle indgående links er med til at øge "PageRank" på dit site, og dermed pumpe det. Så sig aldrig nej til et link uasnet hvordan det ser ud (untagelse er hvis det fra et meget undelødigt site.
Når det er sagt, mener jeg man skal benytte enhver lejlighed til at promote et bestemt keyword når man har chancen i et indgående link. I dit eksempel valgte du "Amino", hvilket i det konkrete tilfælde er en dårlig idé. Hvorfor: Fordi amino.dk allerede ligger #1 på dette søgeord. Man bør således vælge et keyword hvor man ønsker at ligge højere end man allerede gør. For amino.dk kunne dette være "iværksætteri".
Endelig skal man gøre sig klart at indgående links primært booster den specifikke side der linkes til. Man bør derfor linke til den specifikke side/url på ens site, som i forvejen ligger højest på Google på det pågældende søgeord. Fx linker følgende ikke til sitets forside,men en dedikeret underside: Nikon D40x, som promoter søgeordene.