Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - Linktekst

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg sidder og tænker lidt i links, og har derfor et spørgsmål til SEO-guruerne herinde:

Skriver jeg et link sådan: Amino er et lækkert sted at være, vil jeg pumpe Amino op i søgningerne når der bliver søgt på søgeordet Amino. Men skriver jeg i stedet: www.amino.dk er et lækkert sted at være, hvordan opfatter Google det så? Forbedrer det sidens position generelt i Google, eller pumper det kun side i Google hvis nogen søger specifikt på www.amino.dk

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 07:22
Hej Dmitry

Alle indgående links er med til at øge "PageRank" på dit site, og dermed pumpe det. Så sig aldrig nej til et link uasnet hvordan det ser ud (untagelse er hvis det fra et meget undelødigt site.

Når det er sagt, mener jeg man skal benytte enhver lejlighed til at promote et bestemt keyword når man har chancen i et indgående link. I dit eksempel valgte du "Amino", hvilket i det konkrete tilfælde er en dårlig idé. Hvorfor: Fordi amino.dk allerede ligger #1 på dette søgeord. Man bør således vælge et keyword hvor man ønsker at ligge højere end man allerede gør. For amino.dk kunne dette være "iværksætteri".

Endelig skal man gøre sig klart at indgående links primært booster den specifikke side der linkes til. Man bør derfor linke til den specifikke side/url på ens site, som i forvejen ligger højest på Google på det pågældende søgeord. Fx linker følgende ikke til sitets forside,men en dedikeret underside: Nikon D40x, som promoter søgeordene.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 07:28
Hej og tak for dit svar :)

Alt det er jeg med på (selvom jeg betragter PR som en død snegl), men hvilken effekt har det at skrive www.amino.dk fremfor Amino i linkteksten?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 07:34
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 07:41
Det var også blot et eksempel, vi kan også tage min blog www.dimitrilicious.dk, hvilken effekt har det at jeg skriver det med www.?

Jeg er med på, at vil jeg findes på søgeordet, "smukke øjne", skal jeg lave linket sådan: Dimitri har smukke øjne.

Men skriver jeg linkteksten med www., vil det så give en generel forbedring af mit site? Eller vil det stort set kun have en effekt hvis (hvad der aldrig vil være) er en der søger på www.dimitrilicious.dk?

Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 09:17
hvis du er nede med det dér clairvoyance kender du vel allerede svaret?

lol

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 09:19
Dato: 14-07-2007 09:16:50
Forfatter: kontorinvest
hvis du er nede med det dér clairvoyance kender du vel allerede svaret?

lol

Jeg skal nok lade være med at hjælpe dig i fremtiden her på Amino.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 09:58
Hej Dimitri,

Ja, det vil også hjælpe dig "generelt". Du kan sagtens ranke (godt) på (konkurrenceprægede) ord, selvom disse ord ikke indgår i nogle links der peger på din side. Siden der linkes fra, er meget vigtigere end linket selv.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 10:07
Dato: 14-07-2007 09:57:34
Forfatter: Jakob Søndergård
Hej Dimitri,

Ja, det vil også hjælpe dig ''generelt''. Du kan sagtens ranke (godt) på (konkurrenceprægede) ord, selvom disse ord ikke indgår i nogle links der peger på din side. Siden der linkes fra, er meget vigtigere end linket selv.

Perfekt. Tusind tak for det meget brugbare svar

Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 19:22
Dato: 14-07-2007 09:18:49 Forfatter: Dimitri Hardorff
Dato: 14-07-2007 09:16:50 Forfatter: kontorinvest hvis du er nede med det dér clairvoyance kender du vel allerede svaret?

lol

Jeg skal nok lade være med at hjælpe dig i fremtiden her på Amino.

ingen grund til at hidse sig op.... Du vidste vel jeg ville smide kommentaren?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)