Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgivning omkring produkt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

hej!

Jeg står netop og overvejer at importere et produkt som umiddelbart til forveksling ligner original produktet.

Jeg har tænkt mig at sælge det på en webshop, men jeg er i tvivl om lovgivningen omkring dette.

Er det lovligt at sælge et produkt der til forveksling ligner et andet?

Det skal sige at produktet er et andet brand, importeret fra Kina, så det er kun udseende mæssigt det ligner.

på forhånd tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:48

Det kaldes en kopivare, hvilket ikke er lovligt at importere og sælge i EU.

Køb det originale produkt hos den danske distributør og sælg det i stedet for.

Tilmeldt 14. Nov 12
Skrevet kl. 19:00

Tak :)

Hvad så hvis man vælger en vare, som ikke ligner ligeså meget, men som har samme funktion?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:04

DANDK:
Hvad så hvis man vælger en vare, som ikke ligner ligeså meget, men som har samme funktion?
så er det OK, men du skal være ret sikker på det ikke bare lige er lidt småting der er ændret, for en del virksomheder er meget hårde i den slags sager

Ligner det ikke nogen andres rent faktisk, men stadigt har samme funktion, ja så er det jo sit eget mærke, og det må du importere det du vil-  bare du er sikker i din sag

Hvis vi taler Iphone covers o.l. skal du lige vide, at der er RIGTIGT MEGET konkurrence på det herhjemme

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:07

DANDK:

Tak :)

Sålænge der ikke er patent på funktionerne, er det intet problem at importere og sælge disse produkter. Du skal dog være opmærksom på du skal importregistres og betale told af varer købt uden for EU.

http://www.startvaekst.dk/import-godkendelser-og-told

Tilmeldt 14. Nov 12
Skrevet kl. 19:12

Er der nogen måder man kan tjekke sit produkt på?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:08

Karsten Sønderup Hansen:
ålænge der ikke er patent på funktionerne, er det intet problem at importere og sælge disse produkter
Der er absolut ikke krav om patent for at et produkt kan være beskyttet - et design er beskyttet i sig selv bare ved offentliggørelsen af designet - ikke holdbart i så mange år (3), men i sig selv absolut retsligt beskyttet og desuden er rigtigt mange andre designregistrerede hvilket heller ikke har spor med patent på funktioner at gøre

her f.eks. 

Uregistrerede design i EU

Selvom du ikke registrerer dit design, er det stadig beskyttet. Beskyttelsesperioden er tre år og løber fra du har offentliggjort designet. Som indehaver af et uregistreret design er du beskyttet mod konkurrenternes meget nærgående efterligning af designet. For nogle industrier er denne beskyttelse tilstrækkelig – det kan eksempelvis være inden for modebranchen, hvor der ofte sker hurtig udskiftning af design.

http://ip-guiden.dkpto.dk/design/beskyt-dit-design/international-designbeskyttelse.aspx Glem alt om man kan lave alle designs som ikke er patenterede i funktionerne - helt forkert

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)