Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af .NO domain

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Højbjerg
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har lavet en shop for en kunde, og vil nu havde peget han nuværende domain over på den nye host.

Det plejer aldrig at være et problem og tager efter min erfaring sjældent meget mere end 1 dag.
Problemet denne gang er at det er et norsk .NO domain jeg skal havde flyttet til en dansk host, og har via smertens vej erfaret at det kræver lang mere end blot en mail accept.

Men derudover tager det åbenbart også meget længere tid?.

Dem jeg har valgt som host reklamere ellers med at de kan flytte et ikke dansk domain på 72 timer, men jeg har snart ventet 2 uger, og det er efter at de har fået alle de ekstra oplysninger de skulle bruge.

Er der nogen af jer der har erfaring med dette, og kan fortælle mig om det er normalt at det skal tage så pokkers lang tid.?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:13

Alt med Norge tager lang tid.....sådan er det bare. Det er også min erfaring. Dog

har jeg med success flyttet .NO domainer til one.com uden denne ventetid. Der skulle

underskrives nogle papire, da Norge er udenfor EU, men ellers var det smertefrit.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:43

Normalt er et .no domæne beskyttet mod flytning med en autkode, og den normale procedure vil således være først og fremmest at rekvirere denne. Du kan få den få oplyst af den nuværende registrator for domænet. Hvis ikke de er samarbejdsvillige kan du i stedet få den nye registrator til at bestille en engangskode, som så tilsendes til en e-mail adresse der er registreret i tilknytning til domænet (dvs. i whois dataene).

Når du har denne kode kan du starte en flytning hos den nye registrator, som skal "trække" domænet over fra den gamle registrator. Den gamle registrator skal så vidt jeg husker også godkende denne flytning efter at den er sat i gang, hvilket normalt indbefatter at de beder din kunde bekræfte at de ønsker at flytte domænet til en anden registrator. Dette er som regel en manuel process, det burde dog være klaret indenfor max et par dage hvis ikke noget går galt. Jeg mener kun at koden er gyldig i fire uger, så trækker processen længere ud end dette skal der muligvis startes forfra med en ny kode.

På grund af de strenge krav omkring .no domæner, er der mange danske udbydere der (fuldt forståeligt) ikke har erfaring med håndtering af .no domæner - eller omvendt ganske lidt erfaring, pga. de få danske virksomheder der råder over .no domæner. Oven i skal det bemærkes at proceduren for flytning er blevet ændret, så vidt jeg husker sidste år, så hvis udbyderen ikke har håndteret flytninger siden det gamle system så kan det være de er stødt på uventede udfodringer. Det sagt, så må det selvfølgelig ikke tage uger hvis i har stillet det til rådighed der skal bruges.

Har de sagt noget om hvad der forsinker processen eller hvad status er?

Fra Højbjerg
Tilmeldt 24. Jan 12
Skrevet kl. 00:47

Tak for svarene begge 2
Ja de siger den står som "Pending Internal Processing"
Og den tekniske del som ikke siger mig ret meget

Domain name................: xxxxxx.no
Object handle..............: xxxxxNOxxxx
Status.....................: DELETED
Status message.............: Object updated

Comments...................: Object deleted
TransactionComment.........: Order created via Portal 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 24. Jan 12
Skrevet kl. 01:00

Og ja EPP/AUTH koden tog desværre også meget lang tid at finde frem, men det kan man jo selvfølgeligt ikke beskylde hosten for :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)