Hej Loftet for dobbelt husførelse næste år bliver halveret til 25.000 kr. Da jeg læste inde på skat faldt jeg over følgende: " Fradrag kan højest udgøre 50.000 kr. om åretLige meget om du trækker udgifter til kost og logi fra med standardsatserne, eller du vælger at tage fradrag for de faktisk dokumenterede udgifter, kan du højst gøre det med 50.000 kr. om året. Fra 2013 bliver loftet sat ned til 25.000 kr. Hvis din arbejdsgiver udbetaler skattefri rejsegodtgørelse, gælder begrænsningen på de 50.000 kr. ikke. Der er heller ingen begrænsning, hvis din arbejdsgiver vil betale dine udgifter efter regning eller give dig fri kost og logi. " Det gør mig en smule forvirret - betyder det at hvis ens f.eks arbejdsgiver udbetaler skattefri rejsegodtgørelse eller giver gratis kost og logi, så er der ingen grænse for hvor meget fradrag man kan få? Det giver ikke mening i mit hoved at når ens arbejdsgiver dækker en udgift man har, at man så kan få mere i fradrag.. MVH Jesper |
Der er en grund er at regeringen vil prøve at gøre det dårligere for udlændinge at arbejde i dk. De tror det hjælper.
Men Jeg tror for en polakker gør dette ikke noget de kommer nok stadig de bliver måske flere i de huse eller lejligheder som de lejer.
Men hvis du eks. bor i Jylland og har en arbejdsgiver i Kbh og det er her du skal møde. Kan de betyde noget.
Men man må nok heller holde på dit arbejde til man har et nyt lokalt.