Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragtpriser til Norge - inkl. eller eksl. Norsk told..???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er, 

Jeg driver en webshop og har for første gang fået en Norsk kunde som jeg har sendt en varer til for 1.100 Dkr. + 123 Dkr i porto til Norge. 

Kunden vender nu tilbage og er sur over at den Norske told har påkrævet 550 Nkr. for varen der er tilsendt. Varen er nu blevet 300 kr dyrere end hvis det var købt i Norge... 

Mit spørgsmål går nu på hvordan andre gør som sender varer til Norge - er fragtprisen i oplyser inkl. eller eksl told..? Som udgangspunkt har jeg aldrig prøvet at handle med USA, hvor sælger har betalt tolden... Tolden har altid været en sag mellem mig og det danske toldsystem. Og her mener jeg da også at det burde være det samme i denne sag. 

Men inden jeg skriver tilbage til kunden, ville jeg lige være 100% sikker i min sag, så jeg kan nå at agere, såfremt det er mig der er gal på den. 

Håber der er nogen derude som kan hjælpe mig. 

Takker.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:35

Du må nok i alle fald ha en klar advarsel til uden for EU, at priserne er inkl. fragt men at al lokal moms og told påhviler kunden og kan fordyre varen - evt en afkrydsning, i stil med når de accepterer forretningsbetingelser, så til uden for EU, at de accepterer selv at stå for lokal moms/told og gebyrer

Det kan koste dig noget i forhold til ex Norge, men ser det fra en del sider 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 10:44

NR:

Jeg driver en webshop og har for første gang fået en Norsk kunde som jeg har sendt en varer til for 1.100 Dkr. + 123 Dkr i porto til Norge. 

Kunden vender nu tilbage og er sur over at den Norske told har påkrævet 550 Nkr. for varen der er tilsendt. Varen er nu blevet 300 kr dyrere end hvis det var købt i Norge... 

At din vare var for dyr for kunden skyldes nok at du har glemt at fratrække den danske moms da du solgte varen.

Ved salg til kunder i lande udenfor EU skal der ikke opkræve dansk moms af varens pris. (det gør varen 20 % billigere) - har du husket det?  Normalt vil det være kunden der selv står for indfortoldningen  (betale told og moms).

Mvh

Ravn

Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 00:30

Vedr at kunden ikke skal betale moms, er jeg blevet oplyst af told og skat, at dette er korrekt vedr engros kunder, men ikke vedr privat kunder på køb UNDER 1200 dkk. DVS kunden skal minimum købe for 1200 dkk for at være fritaget for moms, når der er tale om en privat kunde.

Jeg sender dagligt pakker til Norge. Er lige gået tilbage til post danmark da GPS er MEGA dyre vedr de nordlige post numre. Og i øvrigt ellers dyrere men jeg troede det kunne blive nemmere.

For at få dine varer nemt igennem til Norge, skal der stå en eksportør erklæring med din underskrift på proforma fakturaen, samt skal der stå hvad  pakken indeholder, hvad den er lavet af samt hvor den er produceret. Jo højere et beløb der står på denne faktura jo mere betaler kunden i told, det er klart.

Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 00:33

et andet godt råd vedr Norge: Prøv om du kan etablere en norsk retur adresse. Det har jeg, da der i tøj brancen er en del retur varer, og det er besværligt for en norsk kunde, samt betænkningsfuldt, at købe et stykke tøj der evt skal returneres til Danmark. Nu ved jeg ikke havd du sælger, hvis det er noget man med meget lidt sandsynlighed skal bytte er det jo ikke nødvendigt.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 08:27

lisenp:
er jeg blevet oplyst af told og skat, at dette er korrekt vedr engros kunder, men ikke vedr privat kunder på køb UNDER 1200 dkk. DVS kunden skal minimum købe for 1200 dkk for at være fritaget for moms, når der er tale om en privat kunde.

Der skal ikke opkræves Dansk moms ved slag til andre EU lande

Du må være blevet fejlinformeret af SKAT for der skal ikke opkræves dansk moms ved eksport af vare til lande udenfor EU, dette gælder både private og erhvevskunder.  Jeg kan ikke huske om det er told eller momsloven hvoraf det fremgår.

Men SKAT skriver følgende på Deres hjemmesidehttp://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064450&vId=0

Salg af varer til lande uden for EU

Når du eksporterer varer til lande uden for EU, herunder Færøerne og Grønland, så skal du ikke beregne moms af varerne. Det gælder også ydelser - dog skal du opkræve moms af nogen ydelser. 

• For at blive fri for moms af eksportsalg, skal du kunne dokumentere, at varerne er udført, fx i form af udførelsesangivelse med elektronisk udpassageattest i e-Export, transportdokumentation, fakturaer, skriftlig ordre eller bankafregning.

MVh

Ravn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)