Nogle år efter at krigen i Bosnien sluttede, besluttede den tyske regering at hjemsende flere tusinder af bosniske flygtninge. Dette har medført at der i dag er rigtig mange unge bosnier som taler flydende tysk og som samtidigt også er arbejdsløse da der er utroligt meget arbejdsløshed dernede. Da jeg selv er en ung mand med bosnisk baggrund, har jeg valgt og prøve at skabe nogle jobs til disse unge mennesker. Derfor har jeg gået rundt med tanken om at oprette et vikarbureau og har derfor bedt en af mine venner dernede til at finde ud af hvor mange unge mennesker han kunne finde i en by med 60.000 indbygger og registrer dem som var arbejdsløse og kunne tale tysk. Han har allerede cirka 10 seriøse personer på sin liste og det er kun fra i fredags til i dag søndag. Det jeg har i tankerne med dette er ikke at sende folk til tyskland men at hjælpe tyske virksomheder som ville være interesseret i at outsource til Bosnien eller bare eks Jugoslavien for den sags skyld, da løn niveauet næsten er ingenting i forhold til lande i EU. Jeg har gået rundt med tanken omkring tyske telemarketings virksomheder som kunne være interesseret i dette. MEN mit problem er at jeg ikke selv taler tysk og dermed ikke kan finde nogle tyske virksomheder som kunne være interesseret, jeg har prøvet at søge over internettet på engelsk men uden held. Så hvis der skulle sidde nogen derude som finder dette interessant og som evt. kan hjælpe mig med dette problem, så vil jeg sætte stor pris på det. På forhånd tak. |
Hvorvidt om jeg tror projektet kan love en succes eller ej vil jeg ikke svare på. Én ting er bare sikkert;
Hvis du vil køre et seriøst projekt i Tyskland, skal du først lære at tale tysk - flydende. Tyskland er kæmpe stort, og selv om mange kan tale engelsk, så er det tysk der batter hvis i vil noget.
Vh Brian