Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fotograf priser?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg skal snart til at have lavet en webshop, hvor jeg skal sælge smykker. Jeg skal starte med et mindre sortiment på ca. 7-8 forskellige halskæder, og dem vil jeg gerne have taget nogle toplækre billeder. Jeg har allerede sendt en mail rundt til de nærmeste fotografer i lokalområdet, og jeg har også fået svar fra et par stykker, men jeg syntes virkelig at det er dyrt. Kan det passe at man giver følgende:

625 kr for et par portræt billeder til visitkort, hjemmeside m.v. (det er ikke noget, jeg er 100% på at jeg vil bruge, men havde overvejet det, og derfor spurgte jeg også på en pris der. Det kunne være rart at have)

75 kr per halskæde

- Og alle priser er excl. moms

Det skal måske også nævnes, at jeg ikke har en registreret virksomhed og derfor kan jeg ikke få momsen tilbage.

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen af jer herinde, hvad i skal have for det. Det kunne jo godt være, at det kunne betale sig at sende dem med posten, og så i tager billeder af dem, og sender dem tilbage, hvis det er bedre priser.

- Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig, ellers så må jeg selv lave nogle billeder. Go' søndag Yes

Mvh,
Rasmus Nicolaisen 

Fra Copenhagen East
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus.
Nu har jeg selv roddet med produktfotos og grafisk arbejde, umiddelbart ud fra opgaven syntes jeg priserne lyder rimmelige (jeg formoder der både er tale om at prisen er iberegnet opstilling, fotografering, redigering og administrative opgaver). men det er jo selvfølgelig et spørgsmål om pris vs. kvalitet vs, værdien for din virksomhed.
Sælger du kun igennem webshop er billeder det eneste dine kunder har at forholde sig til og gode produktpræsentationer vil øge værdiopfattelsen hos kunden.
(Du har måske selv set eksempler på dårlige produktbilleder og hvad det gør ved din opfattelse af virksomhedens seriøsitet og produktets kvalitet.

Alternativt kan du for et par hundrede kroner købe et produkt fototelt og med eget kamera opnå en pæn kvalitet afhængi af dine evner som fotograf. Det vil jo så bare være din tid du skal omregne som udgift.

Jeg beklager ikke at kunne komme med en billigere løsning, men håber mit svar kan hjælpe til at sætte lidt perspektiv på din udgift som en investering.

hvis dette markedføringstiltag, som det jo er, vil kunne øge dit salg med 100 enheder og du indtjent udgifter efter 30 enheder, må det jo anses som en rentabel investering.

med venlig hilsen
Hans Christian

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 44
Fra  Pika Foto- & Medieservice Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Især fotografi er nok een af de mest undervurderede professioner - især herinde på Amino; hvilket nok også er grunden til du ikke ser så mange "rigtige" fotografer her. Det koster penge at drive sådan en forretning - og det er ikke billigt.

Du kan være heldig at finde en gut med en masse god vilje der gladeligt gør det til en urealistisk lav pris. Typisk holder de folk op igen når realiteterne går op for dem; men så er der heldigvis altid en ny i køen til at lave samme stunt. Det kommer dig til gode som "forbruger" - men du spiller lidt et spil med din (midlertidige) leverandørs evner, kvalitet og stabilitet. Med lidt held, kan du dog sagtens lave en god handel - bare vær opmærksom på det kan gå den anden vej også.

Alternativet er at gå "gør-det-selv" vejen som en del sikkert også vil foreslå. Igen; du kan sagtens ramme plet her hvis du har tålmodighed og flair for det - du vil dog hurtigt indse at din tid er bedre spenderet bedre på at drive din forretning (hvis ellers den kører i et fornuftigt tempo) - men til at komme igang med, kan det være en fin løsning. (Eller hvis du kører en meget lille forretning, så du har timer nok i dagen til at lave den slags ting)

Bare søg her i "Jeg søger et <strike>urealistisk</strike> godt tilbud fra dig" forummet her - der er masser af denne slags indlæg lige omkring fotografi.

Jeg syntes de priser du nævner der, er billige - jeg ville ihvertfald ikke kunne drive min forretning til de penge med mindre vi snakker faste og større kunder der virkelig trækker nogle timer i min forretning.

(Sidst men ikke mindst, er det jo ikke fotografens, eller andre leverandørers, problem at du ikke er moms-registreret. De skal svare moms uanset hvad, så det er de nød til at fakturere videre)

Rune Espensen - Freelance Fotograf / Nordsjælland

Pika Foto- & Medieservice - www.pika.dk

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Jeg vil egentlig bare tilslutte mig de 2 andre. Hvis jeg skulle løse opgaven for dig, ville prisen blive nogenlunde den samme.

Når man som selvstændig giver en pris i timen - så skal den pris jo ikke blot dække den time der går med det konkrete arbejde. Timelønnen skal jo også dække udgifter / tid til udstyr - pr - lokaler - regnskab, forsikring m.m.m.
Som selvstændig skal du jo også lægge både feriepenge og pension ind i den løn du tager - da timelønnen er din eneste indtægt.

Hvad syens du selv en rimelig månedsløn for en selvstændig er ?

 

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

75kr for et produktskud er latterligt billigt.

Hvis det også skal fritlægges og retoucheres så vil jeg sige at 75kr er at underminere sin eget forretning som fotograf..'medmindre det er en hobbyvirksomhed man har gang i..

75kr betaler jo dårligt for den strøm brugt på optagelserne

Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 232
Fra  GET LABELS ApS Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Så ganske enig Dennis.......

MVH Bjarne

GET LABELS ApS

MVH Bjarne Høed Jensen - GET LABELS ApS

www.getlabels.dk

Tilmeldt 7. Feb 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg stod i samme situation og gjorde i stedet det, at jeg lejede mig ind i et fotostudie (495 kr inkl moms for 4 timer - men langt fra alle er ligeså billige), som havde alt udstyret, der skulle bruges og så kom jeg bare med mit almindelige Nikon D80 med standard objektiv og produkterne.

Og det kom der ganske fine billeder ud af. Det med at fritlægge billederne er ikke så svært at lære. Der er masser af gode YouTube videoer til det formål.

Første gang du prøver det kommer du til at bruge ekstra meget tid på at lære at sætte lysene rigtigt. Men det er bare at prøve sig frem. Skyd et billede. Se hvordan det ser ud med lys og evt. skygger. Ret lysenes position og styrke til og prøve igen. Til sidst har du det rigtige setup og så går det stærkt.

Så er der også også den tilfredsstillelse man får ud af at gøre tingene selv. :)

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,
Kan stærkt anbefale peter bjerke fra www.peterbjerke.dk til at tage dine produkt fotos, han har blandt andet lavet for andre smykke firmaer før, samt en masse andet - virkelig livlige og nytænkende billeder.

God dag.
Rasmus

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Fra København
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus...

Kan godt se din tråd startede for en del måneder siden, men skulle du have brug for en skarp pris fra en professionel reklamefotograf så vil jeg være så rå at anbefale mig selv.

Tag gerne et kig på: www.legreve.com

Laver desuden reklamefilm, virksomheds udtalelser / interviews samt produkt spots.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)