Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et spørgsmål ang Pagerank

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 11. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Fra  www.ELGH.dk Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Efter den nye pagerank opdatering er kommet ud, er mine 2 sider fået ny pagerank. Mit spørgsmål er.

Den ene har jeg arbejdet meget på og har mindst tilføjet en ny artikel om ugen, har 20-30 unikke besøgende om dagen(cirka) = pagerank 1 fra 0.

Den andet har jeg kun 2 besøgende om dagen, få artikler og har overvejet og lukke den, men kiggede lige idag på den og der stå pagerank 3. Den var på 0 før? :-) Kan en forklare mig hvad der lige er sket der? Begge sites er kun en hoppy, ved siden af skole og arbejde. 

nr 1 www.elgh.dk 

nr 2 www.rejsimorgen.dk 

// E.G

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Pagerank og placeringer i Google har intet med hinanden at gøre som sådan. 

Fra Randers
Tilmeldt 11. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Fra  www.ELGH.dk Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. Så må jeg have misforstået noget :-(

Hvad vil det sige pagerank 3, og hvordan har jeg opnået den. Må ærlig inderømme kan ikke så logikken i det.

E.G

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

SEOFreak:
Pagerank og placeringer i Google har intet med hinanden at gøre som sådan. 

Ifølge Matt Cutts er PageRank en af Googles ranking faktorer. Dog kan et PageRank 0 site sagtens ranke bedre end et PageRank 10 site.

- Alexander Larsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Elie Ghazi:

Den ene har jeg arbejdet meget på og har mindst tilføjet en ny artikel om ugen, har 20-30 unikke besøgende om dagen(cirka) = pagerank 1 fra 0.

Den andet har jeg kun 2 besøgende om dagen, få artikler og har overvejet og lukke den, men kiggede lige idag på den og der stå pagerank 3. Den var på 0 før? :-) Kan en forklare mig hvad der lige er sket der? Begge sites er kun en hoppy, ved siden af skole og arbejde. 

nr 1 www.elgh.dk 

nr 2 www.rejsimorgen.dk 

 

Hvorfor din pagerank er fordelt som den nu er er fordi : du har kun en side på rejserimorgen.dk og elgh.dk har over 180 undersider, derfor deler elgh.dk og dens undersider alt pagerank og siden rejsimorgen.dk som kun er en side får alt den linkjuice fra de backlinks du har lavet til den.

Derfor har den ene pagerank 1 og den anden 3.

Så ønsker du bedre pagerank til elgh.dk ?

Så skal du bare lave backlinks til alle dine artikler og så fordeler de pageranken næstegang og giver forsiden elgh.dk lidt hver hvilket forbedre din forside pagerank. ( Håber du forstår ) Næste opdate er om ca 3 måneder.

 

Fra Randers
Tilmeldt 11. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Fra  www.ELGH.dk Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et rigtig godt indlæg. :-) Blev en del klogere 

E.G

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Larsen:
Dog kan et PageRank 0 site sagtens ranke bedre end et PageRank 10 site.


En PR10 side alt andet lige være så trusted, at det i praksis vil overgå en PR0 side. Jeg har endnu ikke set en søgning, hvor en PR0 side lå nummer et og en PR10 side lå nummer to :-). Reelt og for forståelsen, så er det nok bedre at skrive et PR3 site sagtens kan ranke bedre end et site uden PR



Der er i øvrigt forskel på den synlige PR som opdateres et par gange om året, og den den interne PR Google benytter.

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

ShopWithSocks.com:
En PR10 side alt andet lige være så trusted, at det i praksis vil overgå en PR0 side. Jeg har endnu ikke set en søgning, hvor en PR0 side lå nummer et og en PR10 side lå nummer to :-). Reelt og for forståelsen, så er det nok bedre at skrive et PR3 site sagtens kan ranke bedre end et site uden PR. 

Et PR 10 site har så meget trust at det hurtigt kan komme til at ligge godt, men hvis en PR 0 side har meget relevant indhold kan det sagtens lade sig gøre :-)

- Alexander Larsen 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Larsen:
Et PR 10 site har så meget trust at det hurtigt kan komme til at ligge godt, men hvis en PR 0 side har meget relevant indhold kan det sagtens lade sig gøre :-)

Det er jo klart at det skal være i samme kontekst. Ellers ville resultaterne bare være statiske lister, sorteret efter PR :-). Min pointe er, at jeg tror ikke der er et eneste eksempel på en PR0 side ranker bedre end en PR10 side, hvor indholdet begge steder er lige relevante for søgeresultatet. Men som du også nævner, så er der masser af eksempler på PR1 sider ranker bedre end PR4 sider o.s.v.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)