Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du gerne have en reference som logodesigner ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 426
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Mange nye logodesignere og tekstskrivere mangler ofte referencer for at komme igang med at skaffe ordre. Derved  bliver de ofte nødt til at arbejde lidt gratis i starten, så folk kan se hvad designeren har lavet inden de bestiller.

Jeg ved godt det ikke er et super tilbud jeg kommer med, men hvis du sidder derude som logodesigner og kunne tænke dig en reference, må du meget gerne lave et logo til mig. Skriv blot i min indbakke og så svarer jeg på hvad der skal udarbejdes. Jeg tror ærlig talt ikke det vil tage dig som designer mere end 15-20min. Til gengæld kan designet bruges som reference, og jeg vil absolut gerne skrive en anbefaling, hvis jeg selvfølgelig er tilfreds med resultatet.

Hvis du har lyst så send en besked, hvis ikke må jeg sige at det er helt fair! :)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 01:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob Damsgaard:

Hej.

Mange nye logodesignere og tekstskrivere mangler ofte referencer for at komme igang med at skaffe ordre. Derved  bliver de ofte nødt til at arbejde lidt gratis i starten, så folk kan se hvad designeren har lavet inden de bestiller.

Jeg ved godt det ikke er et super tilbud jeg kommer med, men hvis du sidder derude som logodesigner og kunne tænke dig en reference, må du meget gerne lave et logo til mig. Skriv blot i min indbakke og så svarer jeg på hvad der skal udarbejdes. Jeg tror ærlig talt ikke det vil tage dig som designer mere end 15-20min. Til gengæld kan designet bruges som reference, og jeg vil absolut gerne skrive en anbefaling, hvis jeg selvfølgelig er tilfreds med resultatet.

Hvis du har lyst så send en besked, hvis ikke må jeg sige at det er helt fair! :)

Er det ikke lidt som at sige:  Er du en nystartet Webshop, så er du velkommen til at sende nogen vare til mig gratis for at få "solgt" noget? 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Skrevet kl. 11:00

Nej det vil jeg ikke sige, da det er sjældent en webshop kan referere sådan: " se her, vi har solgt 2 ting til Jacob". hvorimod logodesign er varierende fra gang til gang.

Men giver dig helt ret i at det er noget alla, "lav noget gratis for mig". Og det ligger jeg ikke skjul på, men prøver bare at finde en måde hvor det giver noget til begge parter :)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 11:30

Jacob Damsgaard:
" se her, vi har solgt 2 ting til Jacob".

Jo, det hedder "kunde feedback/testimonials" på webshoppen Cool

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Skrevet kl. 12:02

haha okay det vidste jeg så ikke :D

Tilmeldt 31. May 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:28

Jacob Damsgaard:
Men giver dig helt ret i at det er noget alla, "lav noget gratis for mig". Og det ligger jeg ikke skjul på, men prøver bare at finde en måde hvor det giver noget til begge parter :)

Og det er jo ærlig snak.

Problemet er Jacob, at hvis du beder nogen, om at lave noget på en 15-20 minutter, så er arbejdet også derefter. For en grafiker er det langt vigtigere at vise, at man har lavet noget, der er gennemført og af en høj kvalitet, end at kunne fortælle at man har solgt noget. Samtidig er en reference fra en tilfældig nystartet iværksætter også af en ringe værdi, specielt hvis referencen samtidig skamroser noget sjusket højrehåndsarbejde.

Et godt logo kræver omtanke, og tid til at man kæler for det og sørger for at alle kurver og linier fortæller den rigtige historie. Den slags kræver tid og ro, men så får man også et godt redskab til at repræsentere sin virksomhed og vække tillid i sine kunder - men tid er penge.

Personlig har jeg ingen problemer med at arbejde gratis. Jeg vælger dog at gøre det for frivillige non-profit organisationer frem for at lade andre tjene penge på mit arbejde.

Jeg vælger også gerne at investere tid i opstartsvirksomheder, baseret på enten personlige relationer, fascination af 'projektet', eller som investering - hvis du beder mig om at lægge arbejde for 20K+ for at kickstarte din virksomhed forventer jeg på samme måde som andre investorer eller banker, at den investering giver et afkast senere hen.

-

Det er fair, at du ikke har nogen penge, men at gå og håbe på andres velgørenhed er måske lettere naivt - og måske lettere uovervejet, hvad der er gratis er jo ofte dyrekøbt. Omvendt så er en 20-30K jo heller ikke alverden, det kræver enten, at du vil lægge lidt ekstra arbejde i at forberede din iværksætterdrøm, ellers burde det være til at låne for de fleste mennesker.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:35
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

Come on, lad nu være med at gå i så små sko!.

Der er jævnligt aminoér der gerne arbejder gratis for referencer og da det ikke kostede plus var der endnu flere. Så behovet ligger altså derude!.

Vi har nok så travlt med at rose og melde os hos dem der gerne vil arbejde gratis for referencer, men når det er omvendt og som Jacob, hvor der spørges til gratis arbejde... uha uha så skal han lige have en kommentar med.

Lad da Jacob finde en der gerne vil have en reference, så bliver begge glade... så kan i jo sidde med ondt i bagen uden nødvendigvis at kalde manden for naiv.

God weekend alle!

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 13:56

Mit indlæg var ikke for at ødelægge hans tråd og kan godt se jeg glemte en smiley eller to:P Syntes bare det var en sjov parallel.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 14:07

Hej.

Hvad med at lave en beskrivelse af hvad du ønsker her istedet for ?. Så skal jeg da gerne smide et bud op senere når jeg får tid. Og så kan vi jo alle sammen morer os lidt over det her på en Søndag.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 16:04
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Boysen:
Der er jævnligt aminoér der gerne arbejder gratis for referencer og da det ikke kostede plus var der endnu flere. Så behovet ligger altså derude!.

Synes da også der er himmelråbende forskel på at stille sig selv til rådighed med gratis arbejde end at bede om at nogen arbejder gratis for én selv. 

Jeg har bare set så mange nu at jeg er begyndt at reagere på dem, hvilket jeg mener er rimeligt. Hellere at manden her tog sig sammen og fandt de 1-100000kr det koster og er rimelig hele vejen rundt.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)