Når man kommenterer på blogs, så kræves det stort set altid, at man skriver en email. Er der noget indlysende god grund til dette, som jeg overser? Kan man ikke gøre det nemmere for den besøgende de ikke at kræve dette? Personligt bryder jeg mig ikke om at skulle give min email væk for at få lov til at skrive en kommentar.
1. Tanken har været at man kunne abonnere på indlægget og modtage nye kommentarer så man har kunnet følge debatten. Det vigtige når man skriver en kommentar er jo netop andres reaktion så der kan komme en debat. Ellers er det jo bare en selvpromoverings kommentar uden noget formål.
2. En anden ting er identifikation, f.eks. som mulighed for at sikre at man ved eller kan finde ud af hvem det er der har skrevet kommentaren. Anonyme debatter er jo sjældent værdifulde eller snarere de er altid utrolig dårlige.
Der findes en række hjemmesider hvor debatten kan foregår uden e-mail adresse og fuldstændig anonymt, de er dog ikke meget værd.
Men der er vel som sådan ikke noget til hinder for, at man bare angiver en falsk email, hvis man gerne vil være anonym?
Kan man fx i Wordpress gøre det, så email er optional i stedet for required? Fx hvis man gerne vil abonnere på svar eller hvis man vil have et link i sit navn?
Jeg har engang fået noget arbejde at lave, fordi min email var krævet i en kommentar :), og jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle give sin email.Hvis man vil kommentere på en blog, så må man også kunne stå ved, hvem man er :)
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.