Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er email påkrævet på blogs?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Når man kommenterer på blogs, så kræves det stort set altid, at man skriver en email. Er der noget indlysende god grund til dette, som jeg overser? Kan man ikke gøre det nemmere for den besøgende de ikke at kræve dette?
Personligt bryder jeg mig ikke om at skulle give min email væk for at få lov til at skrive en kommentar.

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 19:19

Der er flere forklaringer.

1. Tanken har været at man kunne abonnere på indlægget og modtage nye kommentarer så man har kunnet følge debatten. Det vigtige når man skriver en kommentar er jo netop andres reaktion så der kan komme en debat. Ellers er det jo bare en selvpromoverings kommentar uden noget formål.

2. En anden ting er identifikation, f.eks. som mulighed for at sikre at man ved eller kan finde ud af hvem det er der har skrevet kommentaren. Anonyme debatter er jo sjældent værdifulde eller snarere de er altid utrolig dårlige.

Der findes en række hjemmesider hvor debatten kan foregår uden e-mail adresse og fuldstændig anonymt, de er dog ikke meget værd.

Tilmeldt 27. Nov 11
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 19:23
Tak for dit svar.

Men der er vel som sådan ikke noget til hinder for, at man bare angiver en falsk email, hvis man gerne vil være anonym?

Kan man fx i Wordpress gøre det, så email er optional i stedet for required? Fx hvis man gerne vil abonnere på svar eller hvis man vil have et link i sit navn?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:33
Tilmeldt 27. Nov 11
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 19:40
Tak - kan man også selv vælge at hjemesiderne i kommentarerne skal være nofollow eller ikke?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44

Det ved jeg ikke...

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 20:38
Udover de ting der allerede er nævnt, bruges email adr på mange blogs også til at hente personens gravatar

Dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 27. Nov 11
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 09:39

Ja, det er rigtigt. Men jeg studser stadig over, at det mange steder er påkrævet med en email i stedet for valgfrit.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 09:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har engang fået noget arbejde at lave, fordi min email var krævet i en kommentar :), og jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle give sin email.Hvis man vil kommentere på en blog, så må man også kunne stå ved, hvem man er :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)