Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan man trække fra i moms?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vejen
Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  Haur.dk Webdesign - Priser hvor alle kan være med! Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har 2 spørgsmål vedrørende moms.

#1 - Hvor langtid kan der gå, fra man køber en ting, til at man kan trække momsen fra? Snakker vi et år tilbage eller hvordan?

#2 - Måske et dumt spørgsmål, men hvis jeg f.eks køber en Mac computer med studierabat (fordi jeg er studerende), og jeg har tænkt mig at bruge den i min enkeltmandsvirksomhed, kan jeg så trække momsen fra den? Da man godt må bruge en computer som er købt af virksomheden, til privat brug.

Håber i kan hjælpe mig med dette.

På forhånd tak.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 16:16

Goddag,

Angående dit punkt 2, så er jeg ret sikker på, du kun kan få momsfradrag for den andel computeren bliver brugt i virksomheden. Altså, hvis du eksempelvis bruger computeren 50 % i virksomhed og 50 % privat, så kan du altså trække 50 % af momsen fra :)

Du skriver du køber den med studierabat, jeg mener du så skal huske at få din virksomheds CVR nummerfakturaen, for at kunne trække det fra i regnskabet :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  Haur.dk Webdesign - Priser hvor alle kan være med! Skrevet kl. 16:52

Tak for dine inputs Lars. De kunne bruges. Det giver mening at jeg kun kan trække 50% af momsen fra computeren når den ikke 100% skal bruges i virksomheden. Jeg skal huske og få mit CVR nummer på fakturaen, det var en god idé.

Du kender vel tilfældigvis ikke svaret på punkt 1? :)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:36

Hvis du er momsregistreret, skal du opgive momsoplysninger for hvert kvartal.