Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk SEO på et 'fremmed' topdomæne?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Søren Larsen:
Hvad er den bedste løsning, hvis man har en dansk webshopdomæne.dk og man også gerne vil nå ud til norske kunder og ranke på Google.no?

Det er ganske fint beskrevet i de to links jeg postede tidligere i tråden, så du får lige et light-svar.

Når du har din danske  shop på www.site.dk så ville jeg smide den norske på www.site.no (hvis du kan købe et .no domæne), jeg vil formode at din webshop kan håndtere begge TLDs i samme backend.

Alternativt kunne du have shoppen på da.site.com og no.site.com og så målrette subdomænerne til landende i webmastertools.

Men som sagt, jeg ville bruge .dk og .no i din situation, og ja der kommer ekstraarbejde ved at have to shops, men det er jo en af livets barske realiteter ;-)

/Brian

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1748
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:04

Brian Reinhold Jensen:
Men som sagt, jeg ville bruge .dk og .no i din situation, og ja der kommer ekstraarbejde ved at have to shops, men det er jo en af livets barske realiteter ;-)

Jeg vil helt klart også anbefale Brians løsningsmodel.

At pege et .no på din shop, har ingen seo effekt i praksis.

Effekten kommer specielt, når du oversætter teksterne til NK.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Middelfart
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Fra  Maerk Skrevet kl. 14:17

Brian og Jonas,

Tak for gode svar!

Jeg forstår nu, at der ingen genveje er for at få alt link-juice til fler-sprogede sider.

Det er nordmænd, som jeg i første omgang vil forsøge at indlemme i kundekredsen. De forstår jo dansk - så måske er det bedre at kun have dansk tekst på siden og så arbejde på at få links fra .no-domæner...

- Søren.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)