Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor skal man have en samarbejdspartner?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Fabric Philosophy Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte egen virksomhed - surprise! Enkeltmandsvirksomhed indtil videre, men mangler en samarbejdspartner... tror jeg. Der er alt for mange opgaver og alt for lidt tid og to hjerner sparrer bedre end en, ik? Eller gør det bare hele processen mere kompliceret???

Konceptet er lavet, så mangler egentligt bare en der brænder for den samme ide. Har erfaring og indsigt på området og evt. noget ekstra at kunne tilføre. Findes det? Tjek hjemmesiden og se om det er noget for dig: www.fabricphilosophy.com

Det er meningen vi skal tjene mange penge, men du skal kun hoppe med på vognen, hvis du brænder for det!

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 10:56

Hej Ann Lene
Tillykke med at du har fundet vej til den selvstændiges verden ;-)

Det er svært at svare på om det er en fordel eller ulempe at være flere om en virksomhed.
Finder man den rette person kan det være nyttigt at have et godt team og en af sparre med.
Men omvendt. Bliver man uenige og fungerer man pludselig ikke ordentlig sammen kan det være en hæmmende sko for sig selv og udviklingen af virksomheden.
Så alt i alt vil jeg sige at det kommer an på indgangsvinkel og om man passer sammen med den partner man får / finder.

Har kigget på din website og du får lige et godt råd herfra.
Få nogle lækre fotos på og brug en anden skrifttype.
Det er for meget sort / hvid og der er for meget tekst. Forsiden skal fange og det synes jeg ikke helt den gør.
Håber du kan bruge min feedback ;-)

Nu du er ny / kommende erhvervsdrivende så kan jeg anbefale dig at tilmelde dig iværksættermagasinet Start Op.
Det er gratis og magasinet udkommer hver måned.
Der finder du nyttige artikler og gode råd fra eksperter som kan gavne din virksomhed.
Du kan også læse om andre iværksætteres udfordringer og få gode råd med på vejen.
Det gælder jo om at du får de bedste odds for at overleve og få succes med din virksomhed.

Tilmelding og link til iværksættermagasinet finder du her.

www.startopmagasinet.dk

Held og lykke

Hilsen
Ronni 

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 11
Fra  Fabric Philosophy Skrevet kl. 13:18

Hej Ronni

Tak for feed back! Jeg vil skriv gennemgang og finpudsning af hjemmesiden på to do listen;-) Og har hermed tilmeldt mig 'Start op' magasinet

Vh Ann Lene

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:42

Hej.

Mangler der ikke en Dansk version af din side ?. Eller du arbejder måske kun i udlandet ?.

Og hvorfor have en ( Priser ) side når man alligevel ikke vil oplyse priser ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 11
Fra  Fabric Philosophy Skrevet kl. 22:19

:) Autch! Men du har ret, der burde være en dansk version. I første omgang er det dog blevet til en engelsk, da udenlandske leverandører skal kunne forstå indholdet. Kan ikke nå det hele på en gang (hens spørgsmålet om samarbejdspartnere)

Og... det med priser... der har stået en konkret pris, der nu er slettet, da den var for lav - fik jeg feedback om. Og har ladet resten stå, da jeg synes det er en ok info at priserne sættes på baggrund af forhandling om projekternes omfang. Men vil da tage det op til overvejelse igen. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:40

"Hvorfor skal man have en samarbejdspartner?"

Jeg kan kun svare for mig selv, men her kommer et par grunde til jeg ikke arbejder alene:

• Det er rart at kunne sparre om ideer.
  • Jeg har nogle kompetencer, min kollega har nogle helt andre, vores programmører og udviklere nogle helt andre. Det skaber synergi, og gør vi kan påtage os langt flere opgaver.
  • Jeg er personlig nok for doven til at arbejde alene. Jeg har ikke det der energi-gen hvor jeg er supereffektiv. Men når jeg arbejder sammen med en, og dermed har et ansvar overfor ham også, så kommer jeg op i gear.

Det man vel skal passe på er om man begynder at arbejde sammen med den rigtige person. Jeg er så heldig at arbejde sammen med den perfekte partner i forhold til mig selv. Jeg er nok den pessimistiske type, der regner på alting, hvorimod min samarbejdspartner er meget optimistisk. Det giver et godt mix af realisme og gåpåmod :-)

Jeg kan godt have lidt humørsvingninger, mens jeg faktisk altid oplever min kollega som værende i godt humør. Det er sgu virkelig en kvalitet han har der.

Hvis jeg f.eks. skulle arbejde sammen med en af min egen type, så ville det ikke holde lang tid, det er forskellighederne der gør det perfekt for os.

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 11
Fra  Fabric Philosophy Skrevet kl. 09:19

Hej Thomas

Interessant inside info! Jeg tror jeg må gå lidt mere alvorlig til værks med at finde en partner, for lige nu er jeg selv begge de typer du beskriver og det bliver man lidt skizo af!.. Plus det er ret udmattende. SÅ HVIS DER ER EN BÆREDYGTIGHEDS-NØRD MED FORRETNINGSTÆKKE OG GERNE LIDT INDSIGT I MODEINDUSTRIEN - CALL ME!! (EN OPTIMIST-TYPE! Yes) Kan godt være jeg skal tjekke eget netværk lidt grundigere først... men hvis der skulle være en herinde - så skriv eller ring endelig! 

Fra København
Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 28
Fra  More than event Skrevet kl. 09:58

Hej Ann Lene.

Først - tillykke med din nye virksomhed.

I fohold til at have en samarbejdspartner kan det jo gøres på mange måder. Personligt så har jeg et ApS, og er eneste anpart. Det er et bevidst valg, da jeg godt kan lide den frihed der er I selv at kunne bestemme. Det er dog ikke ensbetydende at jeg kan undværer nogle at sparre med. Jeg bruger meget mine leverandører og kunder til at sparre med, samt andre i branchen. Jeg tror på at man kommer langt med åbenhed overfor de mennesker man arbejder sammen med, og dermed kan jeg også sparre åbent med dem (dog skal man ikke være blåøjet når man gør det). Det virker rigtig godt for mig, så jeg føler aldrig at jeg står "alene". I forhold til at kunne nå alle opgave har jeg gjort op med mig selv hvad det er jeg vil bruge min tid på og hvad jeg vil outsource

Hvis du skal have en ligestillet forretningspartner skal du også lige overveje hvilken virksomhedsstruktur der skal være (I/S, ApS, A/S, etc.), da det har stor betydning i forhold til økonomi ved opstart, og ikke mindst konsekvenser og hæfte ved evt. opbrud af samarbejde. 

Som mange skriver handler det om at finde ens rette modstykke. Jeg kender til både mange rigtig gode, men også mange meget uheldige partnerskaber.

God vind derude :-)

Mvh Mark Alexander Nielsen

More than event is delivering Event Production and Services with the client in center. See more at http://www.morethanevent.dk

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 11
Fra  Fabric Philosophy Skrevet kl. 10:28

Hej Mark

Ja du har ret... skal lave ApS, hvis jeg finder en. Og nok en samarbejdskontrakt. Det er nok det med at finde den rette man svinger med der bliver det sværeste. Uanset om jeg finder den person eller ej, er det nok en god ide at 'bruge' leverandører og kunderkontakter lidt mere bevidst til sparring.

Takker for råd! Og god vind til dig også!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)