Jeg står i den uheldige situation at min producent har produceret min prototype efter en outdated skitse.. Jeg fik billederne d. 31/10 og svarede efter få timer på mailen, men har endnu intet hørt fra dem. Jeg skulle betale et produktions depositum på 1500 kr, hvilket ikke lyder af meget, men er en del for en studerende.
Jeg har, som sagt, forsøgt at henvende mig på mail, og ligeledes på Skype. Jeg har ikke modtaget noget respons, og er efterhånden på kanten til at finde en ny producent.
Nu spørg jeg jer, burde jeg trække mine penge tilbage?
Det med producenter er dælme ikke nemt, jeg har været igennem møllen både mht produktion af plastic og alu. Det var mildest talt et helvede, at finde en leverandør, der kunne levere en ordentlig kvalitet til aftalt dato.
Hvis de ikke har udført arbejdet efter aftale, så skal du naturligvis ikke betale for det. Hvis de ikke svarer dig, så henhold til til "aftaleloven" og opsig aftalen på baggrund af svigtende/forkert levering og manglende respons.
hvorfor tror du bare du kan trække dine penge tilbage - det kan du vel ikke bare selv gøre hvis de er normalt overført - sådan uden videre? Og selv hvis de er betalt via noget der kan trækkes tilbage, vil du vel normalt kunne påvise fejlen på en måde så betalingsformidleren er med på at det trækkes tilbage?
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg kan nemt påvise fejlen uden problemer. De har modtaget og godkendt mine skitser på mail, og derefter udarbejdet en prototype efter en helt anden. Når jeg påpeger fejlene melder de ikke tilbage, så jeg går ud fra at de ikke er interesseret i, at masseproducere varen.
Jeg kan, igennem paypal, sende dem en complaint som de kan godkende/afvise. Hvis de afviser går den videre til paypal staff, som så står med den endelige beslutning. Jeg kan ikke med sikkerhed få pengene tilbage, men jeg kan gøre et værdigt forsøg.
Min eneste tanke er, om jeg burde give dem noget mere tid til at respondere, eller om jeg burde være kontant?
Er det et dansk firma burde det ikke være svært med at finde nummer til dem, er det i udlandet er det nok, men personligt ville jeg da prøve at ringe, også true med at det er sidste chance for dem, så de kan få rykket i den ansvarlige hurtigst muligt. Det kunne jo være deres mail server er nede eller lignende(det er ikke til at sige) :)