Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til søgefuntion i Magento

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminos

Har et spørgsmål ?

Har en magento shop, hvordan for jeg shoppens søgefunktion til at virke ordenligt, skal jeg sætte den op i shoppen eller hvordan ?

På forhånd tak,

Go aften derude

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 08:45

Olina:
Har en magento shop, hvordan for jeg shoppens søgefunktion til at virke ordenligt, skal jeg sætte den op i shoppen eller hvordan ?

Hvad betyder "ordentligt" ?

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 7. Nov 11
Skrevet kl. 11:38
Jamen det virker ikke ordenligt forståes som når man søger kommer der ikke noget resultat, hvor henne i systemet retter jeg det ?

Tak for dit svar
Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Ellegaard Online Retailing Skrevet kl. 21:27

Hej Olina

Umiddelbart er det svært præcist at forstå hvad problemstillingen præcist drejer sig om. Har du eventuelt et link til din side?

Hvis du har oprettet konefigurerbare produkter med egenskaber, kan du bestemme ved hver egenskab om den skal medtages i almindelig søgning og/eller avanceret søgning. 

Mvh. Anders

Fra Toftlund
Tilmeldt 30. Aug 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:00

Hej Olina,

Som udgangspunkt synes jeg personligt ikke at Magento's indbyggede søgefunktion er særlig kundevenlig. 

Du kan med flere forskellige moduler opnå en meget bedre og flottere søgefunktion, som i mine øjne er tilegnet kunden.

Fx. har Aheadworks dette modul: http://ecommerce.aheadworks.com/magento-extensions/search-autocomplete-and-suggest.html?___SID=U 

Du kan se det i brug på fx. www.coolprices.dk , hvis du i søgefeltet begynder at taste fx. melitta, så vil "shoppen" søge visuelt efter det som du skriver og vise dig produkter. 

Du kan indstille modulet til en masse, vise pris, skjule prisen osv.. helt som det passer dig.

/Kent

Tilmeldt 7. Nov 11
Skrevet kl. 20:50
Hej kent

Tak for dit svar

Og svaret på mit spørgsmål er besvaret det er bare funktionen i magento som er dårlig.

Kigger på det det ser spændende ud.

Go aften
Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 74
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 08:44

Alternativt kan du bruge den avancerede søgefunktion, hvor du kan søge på f.eks. pris og egenskaber. Du finder den på http://dinshop.dk/catalogsearch/advanced/

Vi sælger piercinger og her er den meget nyttig, da kunden så kan søge på længde, tykkelse, materiale etc.

Men til hurtige søgninger som på f.eks. forsiden ville Kents forslag nok være mest optimalt.

BodyMod.dk, en portal for alle med interesse i tatoveringer. Vi sælger også smykker til alle med en piercing.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)