Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for Sundhedsforsikring / behandlinger som selvstændig - enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej,

Scenariet er man som enkeltmandsvirksomhed gerne vil tegne en Sundhedsforsikring som dækker fys, psyk og diverse kritiske sygdomme som udbydes af IF, Mølholm, Tryg og lign og koster cirka 2500kr om året. Kan dette trækkes fra og hvis ja under hvilke felt på kontoplanen? Hvis nej hvilke alternative muligheder er der så for at forsikre sig selv mod evt. kommende kritiske sygdomme, hvor der samtidig er fradragsret?

På forhånd tak for de bedste tilbagemeldinger.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du brug for økonomisk sikring? Hos Virksom får du en unik indtægtssikring som selvstændig, rådgivning i erhvervs og personalejura samt inkassoservice når kunderne ikke betaler. Lyder det som noget for dig? Så klik her.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når du har en enkelmandsvirksomhed kan du ikke fratfække de nævnte forsikringer, da de anses for private.

Du må lave ApS eller, man må også kunne med, smba

Men det er vel ikke der betyder om du tegner forsikringerne.

Mvh

PA 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

dels som KAH siger - men er det ikke også afskaffet fra 2012 således at arbejdsgiver skal indeholde a skat og am bidrag hos ansatte for indbetalinger til ansattes sundhedsforsikringer?

I alle fald, nej ikke noget fradrag for en personlig virksomhedsejer

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie

Du har ret, jeg har lige googlet det, det er faldet væk fra 2012. (pokkers)

Folketinget har den 21. december vedtaget lovforslag L31, hvor skattefriheden for arbejdsgiverbetalte sundhedsudgifter ophæves. Skattefriheden for arbejdsgiverbetalte udgifter til behandling af misbrug af medicin, alkohol og rusmidler eller rygeafvænning bevares.

Fra den 1. januar 2012 skal en medarbejder beskattes af værdien af den arbejdsgiverbetalte sundhedsbehandling eller den arbejdsgiverbetalte præmie for en sundhedsforsikring.

Mvh

PA

Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det nu er tilfældet at man ikke kan trække udgifterne til sundhedsforsikringerne fra i skat, er det så stadig muligt at trække udgifterne fra til behandling hos evt. fysioterapeut, psykolog, kiropraktor... etc?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

desværre nej - der er fradrag for visse behandler, ex alkostop - men det kræver, at man tilbyder alle ansatte i virksomheden helt samme. Hvis det er tilfældet, kan du vist ha nogle muligheder, men er det som selvstændig bare, så nix - og også i alle fald nix til den brede vifte du er inde på fra 2012

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=167416 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Apr 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige tegnet en sundhedsforsikring via min enkeltmandsvirksomhed, der både dækker arbejdstid og fritid. Jeg har hørt, at man ikke kan få skattefradrag for sådan en, men den er billigere, end hvis jeg købte den som privatperson. Når jeg har købt den med min erhvervskonto, skal den jo også bogføres i mit regnskab! Er der nogen, der ved, hvor og hvordan den bogføres i regnskabsprogrammet Dinero? Jeg har ikke Pro-udgaven, så kan ikke få hjælp af Dinero :-( På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

tror vist LadMig har spurgt om samme i anden tråd og fået svar

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)