Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udnyt du kan trække alle dine udgifter fra istedet for at betale alt det til skat :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 06:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

nu kan jeg se der bliver snakket meget om krise og svære tider, men hvorfor ikke investere i ting istedet for "bare" at betale til skat ?

Jeg tænker bare, havde jeg en butik, var der facader, vinduer og tage der skulle være pæne til når kunderne kom forbi og det kunne man jo få ordnet og gjort pænt istedet for at smide unødigt mange penge i "fælleskassen" og få lidt nytte ud af dem..

Jeg investere selv alt hvad jeg kan i min virksomhed lige nu og hiver kun penge ud til husleje og mad, så jeg lige kan leve, der udover findes der jo udstyr jeg ikke kan leve uden og kan gøre mig istand til at tilbyde flere opgaver og i større område..

En fejl jeg selv har begået i sin tid var at kom der penge skulle de rykkes ud og bruges, det vil sige jeg skulle betale skat af alt :( Det har jeg lært en del af, nu skal der bare investeres hele tiden og så kan man altid hive penge ud når man har overflåd

Så hvorfor vælger f.eks butikker ikke at få en til at pudse vinduer istedet for at gøre det ? eller renset en facade istedet for selv ?

Det koster lidt penge ja, men ellers skal der jo blot betales skat af dem :)

/Mikkel

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 08:13
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

AQUA POWER Randers:
Så hvorfor vælger f.eks butikker ikke at få en til at pudse vinduer istedet for at gøre det ? eller renset en facade istedet for selv ?

Det koster lidt penge ja, men ellers skal der jo blot betales skat af dem :)

/Mikkel

Det kunne hænge sammen med, at nogle forretninger har overskydende tid til at gøre det selv, og at der trods høj skatteprocent i Danmark trods alt er et nettobeløb. Hvis en virksomhed kører med røde tal på bundlinjen i en krisetid, så skæres der ind til benet, og alle ikke absolut livsnødvendige omkostninger bliver skåret fra. 

Når nogle virksomheder får pudset vinduer, renset facade eller lignende, så er det oftest, fordi de derved opnår at frigøre ellers manglende ressourcer - tid. Eller det kan være, fordi de erkender ikke at kunne gøre det ordentligt selv. Eller at det at pudse vinduer ikke står voldsomt højt på ønskelisten over aktiviteter i dagligdagen. :-)

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:43

Hej John

jo man kan jo sige er der røde tal i forvejen er det nok ikke vejen frem ;) og er butikken tom i perioder kan jeg da også godt se man kan gøre det for at slå tiden ihjel, men tanken var at investering fremfor skat var vejen frem :)

Jeg har istedet for bare at pudse vinduer traditionelt valgt og investere i rentvandsanlæg, vandførende teleskopstænger, mobil højtryksrenser og så videre så kan jeg klare langt flere opgaver og bare trække penge ud til mad og husleje.

Har faktisk lige fået tlf dame og kalenderbooking i en testperiode, og regner med at kunne få mere tid til det jeg kan lide og andre tager tlf

Fra Falster
Tilmeldt 15. Jul 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Blik og Lavenergi Skrevet kl. 11:01

så vidt jeg husker prøvede jeg det for nogle år siden og det var meget dyrt at bruge

men det kan jo være biligere

Blik og lavenergi (næsten ) alt i lavenergi og blikkenslager arbejde Privat, Offentlig og Erhverv, Medlem af Dansk byggeri

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:05

Rolan Pless:
så vidt jeg husker prøvede jeg det for nogle år siden og det var meget dyrt at bruge

men det kan jo være biligere

Den tid jeg sparer på at skulle forsøge at pudse vinduer, lige så godt som Mikkel gør det, kan jeg i stedet bruge på noget jeg er god til.

Det er meget sjovere, og det er ubetinget en rigtig god forretning for min virksomhed. :-)

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes der er fornuft i, at man holder sin virksomhed smart - med maskiner og alt muligt andet, også gerne med nypudsede ruder osv - MEN, jeg tror også, at nogen har den opfattelse, at skattebesparelse er det vigtigste kriterium for at man skal handle ind, og i virkeligheden er skat ret irrelevant der. Man skal købe ind hvis der er råd og behov.

Nogen tror sågar at hvis man har 1000 kr i overskud, så kan man købe for 1000 kr og så betaler skat det hele, og det må være bedre end at betale skat at købe noget for pengene, det fremgår af en del spørgsmål

For en enkeltmandsvirksomhed (eller i princip samme for ApS) er alternativet jo ofte, at man kan hive overskuddet ud som løn og undgå virksomhedsskat af det - og når man topskat - kan man betale virksomhedsskat og have et vist loft at hæve udbytteskat med næste år, og hvis lønnen ikke i forvejen er stor, ja så tror jeg folk foretrækker at hæve løn.

Jeg er enig I, at man skal holde sin virksomhed frisk, men ikke i, at man skal gøre det af skattemæssige årsager som det vigtigste - men derimod fordi man mener det giver merindtjening fremover

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)