Hej aminoer nu kan jeg se der bliver snakket meget om krise og svære tider, men hvorfor ikke investere i ting istedet for "bare" at betale til skat ? Jeg tænker bare, havde jeg en butik, var der facader, vinduer og tage der skulle være pæne til når kunderne kom forbi og det kunne man jo få ordnet og gjort pænt istedet for at smide unødigt mange penge i "fælleskassen" og få lidt nytte ud af dem.. Jeg investere selv alt hvad jeg kan i min virksomhed lige nu og hiver kun penge ud til husleje og mad, så jeg lige kan leve, der udover findes der jo udstyr jeg ikke kan leve uden og kan gøre mig istand til at tilbyde flere opgaver og i større område.. En fejl jeg selv har begået i sin tid var at kom der penge skulle de rykkes ud og bruges, det vil sige jeg skulle betale skat af alt :( Det har jeg lært en del af, nu skal der bare investeres hele tiden og så kan man altid hive penge ud når man har overflåd Så hvorfor vælger f.eks butikker ikke at få en til at pudse vinduer istedet for at gøre det ? eller renset en facade istedet for selv ? Det koster lidt penge ja, men ellers skal der jo blot betales skat af dem :) /Mikkel |
AQUA POWER Randers:Så hvorfor vælger f.eks butikker ikke at få en til at pudse vinduer istedet for at gøre det ? eller renset en facade istedet for selv ?Det koster lidt penge ja, men ellers skal der jo blot betales skat af dem :)
/Mikkel
Det kunne hænge sammen med, at nogle forretninger har overskydende tid til at gøre det selv, og at der trods høj skatteprocent i Danmark trods alt er et nettobeløb. Hvis en virksomhed kører med røde tal på bundlinjen i en krisetid, så skæres der ind til benet, og alle ikke absolut livsnødvendige omkostninger bliver skåret fra.
Når nogle virksomheder får pudset vinduer, renset facade eller lignende, så er det oftest, fordi de derved opnår at frigøre ellers manglende ressourcer - tid. Eller det kan være, fordi de erkender ikke at kunne gøre det ordentligt selv. Eller at det at pudse vinduer ikke står voldsomt højt på ønskelisten over aktiviteter i dagligdagen. :-)
Dbh. John