Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg mit brætspil ud i butikkerne og på hvilke betingelser?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 04:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminobrugere,

Først og fremmest vil jeg sige mange tak, for al den nyttige viden, som man kan finde her på bloggen. Jeg har ved hjælp af bloggen her, samt hjemmesider, som i har refereret til, kunne finde frem til, hvordan man får et brætspil i produktion (enten herhjemme eller i Kina) samt meget anden relateret viden.

Nu står jeg så med et spørgsmål, som jeg ikke rigtig har kunnet finde noget svar på nogen steder: Hvordan får jeg mit brætspil ud i butikkerne og på hvilke betingelser?

Nogle herinde har skrevet, at man bare går rundt til de forskellige butikker og introducerer sit spil, andre har skrevet noget med at man betaler hyldeplads til butiksejerne. Det spil, som jeg har planer om at få produceret og sætte til salg, henvender sig til familier med små børn, og jeg tror, at Bilka, boghandlere og legetøjsbutikker (også online) ville være de bedste steder at sælge det her brætspil. Men hvis jeg henvender mig til dem, ville I så anbefale, at jeg allerede på forhånd har et lager på f.eks. 2000 spil eller er det i første omgang nok, at jeg kun har en prototype med vel vidende, at der så vil gå noget tid fra en evt. aftale til at jeg kan levere brætspillene (især hvis jeg vælger, at få dem produceret i Kina)?

Og så var der spørgsmålet om betingelserne: Køber butikkerne mine varer, hvorefter de sælger det til forbrugerne til en højere pris (hvormed deres fortjeneste bliver differencen minus diverse omkostninger)? Eller betaler jeg for en hyldeplads (samt evt. lagerplads og andre udgifter) i butikkerne, hvorved jeg først får fortjeneste, når forbrugerne køber brætspillet? Eller hvordan foregår det? Er der evt. stor forskel fra butik til butik? Og er der i så fald nogle som har kendskab til procedurerne i henholdsvis Bilka, Bog og Ide, Arnold Busck, Fætter BR, Toys’R’us samt lignende netbutikker?

Jeg ved ikke om det har nogen betydning for ovenstående, men min plan er, at jeg skal lave en del spil inden for dette emne, og pt. har jeg 5 spil på tegnebrættet.

Jeg venter spændt på jeres svar.

Med venlig hilsen
Mie

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)