Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamation ervervsmæssigt. Hvilke rettigheder har jeg ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 4
Fra  Terapi-Vejle Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige startet en virksomhed, hvortil jeg har fået udarbejdet en reklame, der skal ses som mit image og sælge mit produkt.

Jeg er blevet bekendt med en tekstfejl og har påpeget fejlen. Jeg har konstateret at fejlen ligger hos den person, jeg har fået til at lave reklamen og ikke hos trykkeriet. Personen som har lavet min reklame erkender at hun har lavet en fejl.

Jeg er blevet tilbudt en reduktion på udfærdigelse af næste reklame, som jeg ønskede skulle laves. Reduktionen i prisen er på en fjerdel af omkostningen af selve udfærdigelsen af nuværende/næste reklame.

Derudover står jeg med en omkostning til trykkeriet, der har kostet mig mere end prisen på udfærdigelsen af reklamen - 1½ gang prisen på reklamen.

Jeg informerede om, jeg at ønskede mere end en fjerdel reduktion i prisen på næste reklame. Jeg ønskede min reklame omtrykt eller en ny reklame(således at jeg selv kunne få trykt den reklame om, der var med fejl). Efter min anmodning om at få omtrykt reklamen eller ny reklame, frasagde personen sig samarbejdet. Jeg havde et håb om, at vi kunne forhandle os til at mødes midt imellem - udgiftmæssigt set, hvorimod jeg nu står uden nogen udbedring af fejlen.

Jeg har ikke hørt fra personen, trods et brev om min ret til reklamation over produktet.

Hvordan står jeg stillet i denne reklamations sag?

Venligst Laila

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:01

Hvis det er dig, der har bestilt trykning hos trykkeriet, er det dit eget ansvar at læse korrektur på grafikerens arbejde. På nær lige hvis du har bestilt korrekturlæsning, eller hvis det er bestilt samlet gennem grafikeren.

Det er kedeligt når den slags sker, men som du formulerer det, er der ikke noget at komme efter.

Tilmeldt 17. Oct 12
Fra  Terapi-Vejle Skrevet kl. 18:07

Trykningen er bestilt af grafikeren. Jeg har læst korrektur på det, men kunne ikke opdagen fejlen i det materaile som jeg skulle læse, da fejlen lå i måden den var gemt på af grafikeren. Mon det ændre noget?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:15
Tilmeldt 17. Oct 12
Fra  Terapi-Vejle Skrevet kl. 18:21

Tak for dit meget hurtige svar. Dejligt med en vurdering i dette her, som kan være vanskelig selv at finde retning i :-)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:01

Laila :
Jeg har læst korrektur på det, men kunne ikke opdagen fejlen i det materaile som jeg skulle læse, da fejlen lå i måden den var gemt på af grafikeren. Mon det ændre noget?

Du vil i hvert fald stå en del stærkere, hvis du har gemt det materiale, som du har læst korrektur på, så du kan bevise, at du ikke selv havde mulighed for at finde fejlen. Er det tilfældet, har grafikeren et problem, som han efter min mening ikke kan redde sig ud af, ved at tvinge dig til at købe et nyt produkt for at få en prisreduktion. Det er denne vare, der er fejlbehæftet og hvis det forholder sig, som du skriver - og du kan bevise det - så er det denne vare, der skal rettet eller gives dekort på.

Hvor meget fejlen bør koste, kommer jo an på, hvad den kan komme til at betyde for dig. Hvis kunder ikke kan finde dig p.g.a. fejlen (fejl i adresse eller telefon, mailadresse osv.), bør det jo veje meget tungere end en mindre fejl i brødteksten.

Når alt det er sagt, så kan det faktisk godt gå sådan, at hvis tryksagen i øvrigt er flot og professionel, så vil der kunne komme reaktioner fra folk, der måske ligefrem kommer ind i din butik (hvis du har en fysisk butik) for at fortælle dig at der er fejl i dit materiale. Og så gælder det jo om at være positiv og byde dem velkommen og få en god snak med dem. Så kan det være, de kommer igen.

Tilmeldt 17. Oct 12
Fra  Terapi-Vejle Skrevet kl. 18:56

Jeg har dokumentationen i orden mht til min manglende mulighed for at se fejlen.

Angående kunder i butikken, ville det være skønt, hvis det blev på de vilkår.

Da det handler om salg af samtaler - da forestiller jeg mig ikke, at de kommer ind og fortæller mig om fejlen :-)

Jeg vil gerne sige dig tak for dit svar.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)