Jeg har lige startet en virksomhed, hvortil jeg har fået udarbejdet en reklame, der skal ses som mit image og sælge mit produkt. Jeg er blevet bekendt med en tekstfejl og har påpeget fejlen. Jeg har konstateret at fejlen ligger hos den person, jeg har fået til at lave reklamen og ikke hos trykkeriet. Personen som har lavet min reklame erkender at hun har lavet en fejl. Jeg er blevet tilbudt en reduktion på udfærdigelse af næste reklame, som jeg ønskede skulle laves. Reduktionen i prisen er på en fjerdel af omkostningen af selve udfærdigelsen af nuværende/næste reklame. Derudover står jeg med en omkostning til trykkeriet, der har kostet mig mere end prisen på udfærdigelsen af reklamen - 1½ gang prisen på reklamen. Jeg informerede om, jeg at ønskede mere end en fjerdel reduktion i prisen på næste reklame. Jeg ønskede min reklame omtrykt eller en ny reklame(således at jeg selv kunne få trykt den reklame om, der var med fejl). Efter min anmodning om at få omtrykt reklamen eller ny reklame, frasagde personen sig samarbejdet. Jeg havde et håb om, at vi kunne forhandle os til at mødes midt imellem - udgiftmæssigt set, hvorimod jeg nu står uden nogen udbedring af fejlen. Jeg har ikke hørt fra personen, trods et brev om min ret til reklamation over produktet. Hvordan står jeg stillet i denne reklamations sag? Venligst Laila
|
Hvis det er dig, der har bestilt trykning hos trykkeriet, er det dit eget ansvar at læse korrektur på grafikerens arbejde. På nær lige hvis du har bestilt korrekturlæsning, eller hvis det er bestilt samlet gennem grafikeren.
Det er kedeligt når den slags sker, men som du formulerer det, er der ikke noget at komme efter.