Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop skal have nyt navn - hvad gør vi?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Mar 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi har en webshop som skal have nyt navn / domænenavn.

Vi har brugt en del energi på at få vore sider på google under det gamle navn

Men nu skal den ændre navn som led i ny strategi.

Hvordan gør man det smartest?

Vi vil jo meget gerne holde fast i sider vi allerede har på Google, under det gamle navn.

Skal vi bare købe et nyt domæne og pege det ind på den gamle shop?

Eller er der en måde som man bør anvende, hvis man ikke starte helt forfra, rent google-mæssigt.

Håber på jeres hjælp :-)

På forhånd tak

Kramer

Kramer

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:38

Hey,

I kan sagtens pege det nye domæne på det gamle site, og derefter oprette det nye domæne i Google webmaster Tools, og fortælle Google at det gamle domæne er flyttet til et nyt domæne og selvfølgelig husk at lave en 301 redirect fra det gamle til det nye.

I vil uanset hvad opleve et fald i søgemaskinerne, og dermed et fald i antallet af besøgende, det er bare i hvor lang tid det er sådan, i skal påvirke. jo mere i gør for linkbuilding, omtale mm. til både det gamle og det nye domæne, jo hurtigere vil skiftet gå og faldet være overstået.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 23. Mar 07
Skrevet kl. 09:41

Hey Kim,

Tak for hurtigt svar :-)

Shoppen er lavet i ASP - betyder det at jeg skal have fat i webhotels-udbyderen og bede dem om at lave 301 til det nye domæne?

Fortæller jeg Google at det gamle domæne er flyttet, i webmaster tools?

Kramer

Kramer

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:13

Kramer:
Shoppen er lavet i ASP

Hvis det kun er navnet I vil ændre så er det forholdsvis nemt

I kan gøre det at I får lavet et nyt domæne på serveren og flytter filerne derover. På det gamle side lave I én fil som har følgende indhold

< %@ Language=VBScript %>
< %
Response.Status="301 Moved Permanently"
Response.AddHeader "Location", "http://www.nytdomæne.dk"
%>

Den fil skal I sikre jer at alle requests til det gamle site rammer. Det betyder at I skal ændre 404 fejlsiden (burde kunne lade sig gøre i kontrolpanelet).

Det kan også være at I skal hente hele url'en ind i den process.

Jeg ved kun hvordan jeg plejer at gøre det på min server men det er nok den vej I skal gå.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 23. Mar 07
Skrevet kl. 08:25

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:

Hey,

I kan sagtens pege det nye domæne på det gamle site, og derefter oprette det nye domæne i Google webmaster Tools, og fortælle Google at det gamle domæne er flyttet til et nyt domæne og selvfølgelig husk at lave en 301 redirect fra det gamle til det nye.

I vil uanset hvad opleve et fald i søgemaskinerne, og dermed et fald i antallet af besøgende, det er bare i hvor lang tid det er sådan, i skal påvirke. jo mere i gør for linkbuilding, omtale mm. til både det gamle og det nye domæne, jo hurtigere vil skiftet gå og faldet være overstået.

MVH Kim

Nu har jeg talt med udbyderen af webhotellet.

Han siger, at det "rigtige" at gøre er at flytte hele shoppen til et nyt webhotel med det nye domæne.

Er han helt forkert på den?

Vi har jo shoppen kørende og den er indexeret med 700 sider på google.

Kan vi, med den løsning som udbyderen foreslår, få redirected gamle url'er fra google over på det nye?

Altså gammelshop.dk/produkter/borde til nyshop.dk/produkter/borde?

Så kunden ikke bare bliver smidt til forsiden på den nye shop?

OG uden at google straffer os :-)

Kramer

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:32

I kommer ikke udenom at lave en redirect fra det gamle domæne til det nye.

I burde kunne få jeres udbyder til at koble det nye domæne på og så er det bare i filerne st se hvilket domæne man kommer ind på og derefter redircte til det nye. Men det kommer også meget an på hvordan jeres system er lavet.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)