Hej Aminoer, Jeg ved emnet har været oppe og vende et par gange, men kunne ikke finde lige netop mit problem. Jeg har oprettet enkeltmandsvirksomhed og har tjent 50.000 ekskl. moms. Jeg er klar over, at man kan straksafskrive hvis en enkelt genstand koster under (tror det er) 12.300 ekskl. moms. Vil det sige, at jeg kan købe en iPad (5.000 kr), Stationær computer med skærm tastatur mus printer (12.300 kr da den går ind under samle-halløj), kameraobjektiv (6.000 kr) eller er det samlet i alt, så jeg "kun" kan afskrive med 12.300 ekskl. moms i alt? Hvad gør jeg forresten med printerpapir og blæk? Hører det under computeren, eftersom blæk ikke kan fungere uden en printer og printeren ikke kan fungere uden en computer? I må have en fortsat god aften :) |
forudsat at Ipad, stationær computer +skærm og printer og kamera oblektiv er 100% firmarelaterede så kan du afskrive dem når de som hører sammen har værdi under 12.300 kr - altså godt flere gange 12.300 kr. Det er klart, at det er et af de områder skat kan ha lidt interesse i at se på, men er det rent for firmaet, så er det OK
Printerpapir og blæk kan du jo lade være med at ha på samme regning og det er så forbrugsmaterialer
vh