Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Julefrokost for frivillige

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

I vores firma har vi nogle få personer som hjælper til frivilligt.

Som tak for hjælpen vil vi gerne holde en julefrokost for dem.

Mit spørgsmål er om vi i den forbindelse kan trække denne udgift fra i regnskabet, selvom de ikke er en del af ejerkredsen, eller er ansat som medarbejdere?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Porup

Nedenstående link fører til en vejledning, der på bedste vis beskriver forskellen på personaleudgifter, reklame eller repræsentation.

http://beierholm.dk/fileadmin/user_upload/pdf/skat/2010/2962_Beierholm_A5-folder_Personaleudgifter_og_reklame_web_opslag.pdf

Jeg er overbevist om, at dit arrangement hører ind under repræsentation (læs mere i afsnittet), og så ville der være 25 % fradrag for repræsentationsudgiften. Hvis I holder middagen ude i byen, kan du desuden få fredrag på momsen på 25 %, hvis udgiften er "strengt erhvervsmæssig".

Det er, hvad jeg selv ville gøre, men det ville selvfølgelig være fint, hvis en af revisorerne kunne komme på banen og fortælle, om jeg har ret :-) Cookie plejer at have utroligt godt styr på den slags, så du kunne også sende ham en pm.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville også se det som repræsentation - hvis ikke det kan ses som personale, og det kan de ulønnede jo basalt set ikke - også for at undgå diskussion om det var skjult løn, når de slet ikke fik andet (nok ikke et problem med en lille Julefrokost - men en stor en med lidt optræden osv - så måske)

Jeg ville køre som repræsentation og nøjes med 25% af momsen (som ved personale) og 25% af udgiften - Det vælter nok ikke læsset - sig udgiften er 10.000 kr - ja så koster det 1.875 på skattesiden - og det er nok stadigt en god forretning med frivilligeSmile

Gøres det sammen med personalets julefrokost og der er et par frivillige med som lille mindretal - ville jeg dog nok køre det som Julefrokost personale og få fuldt fradrag (25% af momsen)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jul 12
Skrevet kl. 19:34

Mange tak for det hurtige svar..

Bare så jeg forstår det rigtigt, så giver jeg lige et eksempel for at teste mig selv.

Hvis julefrokosten løber op i 10.000 kr eksl moms. Så udgør momsen 2.500. Altså 12.500 inkl. moms.

Hvis jeg så kun kan trække 25 % fra udgiften, så kan jeg trække 2.500 fra på skattesiden (10.000x0.25).

På momssiden kan jeg så trække 25 % fra ligeledes. Dvs. 625 (2.500x0,25).

Er jeg helt forkert på den?

Er der grænser for hvor mange man kan invitere til julefrokosten?. Vi er 2 ejere, og vil gerne invitere 4 frivillige. Dvs. 6 i alt.

Planen er at vi vil køre gokart, og derefter buffet og bowling. Er der grænser for hvad man laver, og hvad man kan trække fra?

Vh Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:27

Eh - ville gerne se andre svare også men normalt så er det sådan, at den del af momsen man ikke kan trække fra - den bliver i stedet til en omkostning - så

10.000 + moms 2500 = 12.500. Fradrag i moms 25% = 25% af 2500 = 625 - resterende moms = 1875 som nu er ren udgift - 

Udgift derfor 10.000 + 1.875 = 11.875 kr som driftsudgift vil jeg bestemt mene og her af er kun de 25% fradrag skattemæssigt = 2.969 kr som udgift skattemæssigt

Der er ikke noget af det du beskriver som jeg ville finde spor mærkeligt som repræsentation - en go-kart tur - buffet og bowling - den ville jeg ikke frygte for som repræsentation mod Jul og kald det bare ikke - belønning eller sådan noget der kunne lede tanke hen på skat hos modtageren - bare repræsentation med samarbejdspartnere

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 126
Fra  SuperEvent ApS Skrevet kl. 20:58

porup:
Planen er at vi vil køre gokart, og derefter buffet og bowling. Er der grænser for hvad man laver, og hvad man kan trække fra?

Hvis I skal holde julefrokosten i København skal I overveje, at komme ud til SuperEvent til Årets sjoveste Julefrokost – med Latter-GARANTI !

Hér vil I få det hele på eet og samme sted.

F.eks. JULEFROKOST All inclusive til kr. 995,-/kuvert:

• Stor hjemmelavet Julebuffet
  • QuizShow underholdning fra Scenen
  • Adgang til EventHal med FunEvents
  • Adgang til Cocktail-lounge
  • Diskotek, Musik & Dans
  • Velkomsdrinks
  • Fri Blød Bar kl. 1800-0230 (Rødvin, hvidvin, pilsner, julebryg, sodavand, is-vand)
  • 1/1 fl. snaps eller spiritus pr. 15 personer
  • 2 friske cocktails pr. person

Priserne for Julefrokost hos SuperEvent starter fra 695,- ekskl. moms.

Læs mere på dette link:
http://www.superevent.dk/julefrokost

På forhåbentlig festligt gensyn!

Tilmeldt 9. Jul 12
Skrevet kl. 21:43

Mange tak.. :)

Jeg forstår nu hvad du mener..

Er der andre der kan bekræfte at det cookie skriver er korrekt?

Ellers må skat jo på banen for en sikkerhedsskyld..

Mvh Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

porup:

Er der andre der kan bekræfte at det cookie skriver er korrekt?

Ellers må skat jo på banen for en sikkerhedsskyld..

Hvorfor ikke bare spørge SKAT fra starten eller lave en afstemning?

/Henrik

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)