Hej Vi har i min virksomhed netop udført et stykke arbejde for en skole, og har som udgangspunkt lagt moms på det samlede beløb. Arrangøren har nu bedt os om at lave en digital faktura, uden moms, da arrangøren gør opmærksom på at skolen er fritaget moms.
Mit spørgsmål er: Kan vi som virksomhed lave en faktura uden moms, eller skal man være registreret til dette før det kan lade sig gøre? Eller kan jeg uden problemer lave en faktura uden moms til skolen?
|
generelt skal du fakturere med moms hvis din virksomhed er momspligtig - og naturligvis hvis det du har udført er momspligtigt, men der findes undtagelser - hvor f.eks undervisning efter visse kriterier ikke skal momses til skoler. Er det helt almindeligt momspligtigt arbejde, repareret deres computer, malet en endevæg osv - så skal der moms på til skolen
Hvis ikke der er nogen her der kan svare, og det er undervisning du har ydet - så ville jeg hvis jeg var dig, bide i det sure æble og ringe til skat og høre dem - jeg tror du skal prøve omkring kl 10:30 hvor der ikke er så stor ventetid - men tag head-set på, så du ikke bliver tung i armen