Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på skoler

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har i min virksomhed netop udført et stykke arbejde for en skole, og har som udgangspunkt lagt moms på det samlede beløb.

Arrangøren har nu bedt os om at lave en digital faktura, uden moms, da arrangøren gør opmærksom på at skolen er fritaget moms.

Mit spørgsmål er: Kan vi som virksomhed lave en faktura uden moms, eller skal man være registreret til dette før det kan lade sig gøre?

Eller kan jeg uden problemer lave en faktura uden moms til skolen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:32

generelt skal du fakturere med moms hvis din virksomhed er momspligtig - og naturligvis hvis det du har udført er momspligtigt, men der findes undtagelser - hvor f.eks undervisning efter visse kriterier ikke skal momses til skoler. Er det helt almindeligt momspligtigt arbejde, repareret deres computer, malet en endevæg osv - så skal der moms på til skolen

Hvis ikke der er nogen her der kan svare, og det er undervisning du har ydet - så ville jeg hvis jeg var dig, bide i det sure æble og ringe til skat og høre dem - jeg tror du skal prøve omkring kl 10:30 hvor der ikke er så stor ventetid - men tag head-set på, så du ikke bliver tung i armen

72 22 18 18

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:42

Mange tak for svaret.

Jeg har i dag snakket med skat, og har givet besked om at der skal moms på fakturaen..

Fra Albertslund
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Fra  TidOp Skrevet kl. 23:14

hvor f.eks undervisning efter visse kriterier ikke skal momses til skoler.

Det er ikke længere tilfældet - medmindre man står for hele undervisningsforløbet. 

Se Køb af undervisningsydelser hos underleverandører er nu momspligtige (uddannelse) fra BDO, som afsluttes med følgende:

Vi håber, at den nye praksis hos SKAT vil lette en del af den administrative byrde, der har været hos mange uddannelsesinstitutioner for at få underleverandørerne til at udstede en korrekt faktura uden moms.

Da uddannelsesinistitutionerne blot skal acceptere den nye 25% prisstigning på eksterne undervisningsydelser, eller også skal leverandørerne reducere deres indtægt med tilsvarende 25%. Surt for begge parter - men sådan er det bare fremover...

Med venlig hilsen
Claus Agerskov, 53 10 29 04 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)