Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO firmaer - skal man vælge firmaer der arbejder med ens konkurrenter..?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens, 

Er der nogen der kan give råd og vejledning omkring at benytte SEO firmaer, der allerede har "konkurrende" virkesomheder som kunder? 

Skal man holde sig fra det eller hvordan?

Håber nogen kan hjælpe. 

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 09:44

Der er både fordele og ulemper ved at gøre det.

Fordelen er, at firmaet (hvis det gør arbejdet ordentligt) har lavet meget af forarbejdet med at finde de rette linkmuligheder til samme niche og derved ikke skal fakturere dig for den tid. De har også lavet søgeordsanalyser allerede og ved, hvad der virker.

Ulempen er, at eventuel linkbuilding til dig, som bliver lavet fra samme kilder som din konkurrent, ikke vil have helt den samme effekt. On page SEO'en kan være den samme, men der kan være en potentiel problemstilling i forhold til linkbuilding, da links til konkurrenter kan devaluere værdien for dem begge to.

Jeg ville ikke lade dette være din største bekymring. Hvis du i forvejen mener, at du her har fundet det bedste SEO-firma til dit behov, kan du jo spørge dem, om de ser en problemstilling her og eventuelt har en løsning - det har de helt sikkert. :-)

Hvis firmaet da overhovedet vil lave SEO for dig. Jeg har set potentielle kunder blive afvist før, fordi bureaet ikke ønskede at devaluere arbejdet lavet for den første kunde som følge af ovenstående problemstillinger.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:44

NR:

Hej folkens, 

Er der nogen der kan give råd og vejledning omkring at benytte SEO firmaer, der allerede har "konkurrende" virkesomheder som kunder? 

Skal man holde sig fra det eller hvordan?

Håber nogen kan hjælpe. 

Først og fremmest skal du som udgangspunkt holde dig fra det, da de umuligt kan varetage begges interesser. Men når det er sagt, så kan det jo være at det er så lang tid siden at det har været deres kunde, at de kun har dig hvis du vælger dem. Det er jo ikke sådan at hvis man har haft en som kunde for fx 1 år siden, at man som SEO mand stadig varetager den gamle kundes interesser, de er jo ikke kunder mere.

Men ud over det skal du også se på om de er direkte konkurrenter eller bare har nogle af de samme ydelser/produkter som du.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 9. Dec 11
Skrevet kl. 09:59

Mange tak for svar med fokus på god aspekter. Vidste ikke at det kunne påvirke linkbuildingen. Jeg vil tage en snak med dem og høre hvordan de vil håndtere det. Og så må jeg tage en konklusion derfra. Mange tak for dit svar :)  

Kim Tetzlaff

Jeg har selv tænkt på hvad ordet konkurrende betyder helt korrekt i SEO sammenhængen. Sælger man OBH blender og et andet firma Mile blender, er det så konkurrende fordi de begge sælger bleneder? Eller er det brandet der er konkurrende? Vil man findes på kategorien "blender" så burde de vel være konkurrende...?

Tilmeldt 9. Dec 11
Skrevet kl. 09:59

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)