Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af ejendom

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal sammen med min far købe en ejendom med tre lejemål. Vi har snakket om at lave den i I/S selskab og så være 50/50 om det. Hvad lyder jeres mening om det ? Jeg har stadig mit arbejde ved siden af, så hvis jeg går hen at bliver fyret har jeg så stadig ret til dagpenge ? Håber at få nogle gode svar.

På forhånd tak

Fra odense
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 19:14

man kan godt have et cvr nr, og være på dagpenge. det kræver dog blot at dit firma kategoriseres som hobby virksomhed.

hvordan og hvem der kategorisere det ved jeg ikke, og har gentagende gange forsøgt at få min egen a-kasse til at forelægge mig den lovgivning der er omkring det, men det virker ikke rigtig til at det er noget de kan (eller vil?)

hvis der er nogle amino'er der ved noget omkring lovgivningen på dette område, så er jeg også nysgerrig

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 19:15

Du skriver desværre ikke noget om hvordan det skal financieres etc men jeg ville anbefale et Aps for at begrænse risikoen.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 4. Nov 12
Skrevet kl. 19:52

Vi skal låne det hele i selskabet. Men kan ik se der er den store risiko for vi vil jo altid ha værdien i ejendommen....

Tilmeldt 4. Nov 12
Skrevet kl. 19:52

Okay. Tak for hurtig svar.

Fra odense
Tilmeldt 26. Jan 10
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 20:05

Fra odense
Tilmeldt 26. Jan 10
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 20:06

fuck min browser!

anyway jeg prøvede at skrive at jeg ikke mener hobbyvirksomhed. mener selvfølgelig at din virksomhed, skal vurderes til at være en bibeskæftigelse, og at du stadig skal være vurderet til at være til rådighed for arbejdsmarkedet, for at kunne få dagpenge

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 10:52

Hej Kim og I andre!

Hvis du har arbejdsopgaver forbundet med udlejningsejendommen, er arbejdet anset for at være selvstændig virksomhed i forhold til a-kasse og dagpenge.

Det betyder dog ikke så meget for din ret til dagpenge, hvis du kan udføre arbejdet udenfor normal arbejdstid og stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

Hvis dit personlige arbejde er i mindre omfang, som for eksempel administration, viceværtsopgaver og udførelse af småreparationer, bliver din dagpengeret ikke engang begrænset.

Arbejde med en enkelt udlejningsejendom undtages nemlig fra den normale dagpengebegrænsning på 78 uger. Kun dit faktiske timeforbrug trækkes fra dine dagpenge.

Hvis du ønsker at drive selvstændig virksomhed som hovedbeskæftigelse i den erhvervede ejendom, skal du dog passe på. I det tilfælde skal du nemlig som udgangspunkt afhænde ejendommen for at blive dagpengeberettiget. Det er en problematik, vi i ASE bokser en del med både politikere og statslig administration om, da vi ikke mener, reglerne på området er rimelige over for selvstændige.

Det er underordnet i forhold til dagpenge, om ejendommen købes af dig personligt sammen med din far i et I/S, eller I ønsker at købe ejendommen via et selskab.

En læser ønskede at vide mere om selvstændig bibeskæftigelse og dagpenge. Her er et link til ASEs brochure om emnet. http://www.ase.dk/brochurer  Der er brochure nr. 15.  

Held og lykke med ejendommen!

Venlig hilsen
Øyvin
Juridisk konsulent i ASE
http://www.ase.dk/selvstaendig 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)