Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser på reklame i eNewsletter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har fået en forespørgsel på hvad jeg tager for reklame gennem mit eNewsletter. Jeg har søgt rundt på nettet men det har været forgæves. Nogle der ved hvad en passende pris vil være? Newsletteret vil blive sendt ud til godt 80.000, og vil formentlig blive læst af en del da mange har interesse i indholdet. Håber een kan hjælpe.
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:59
Hej Daluun
Det kommer jo helt an på.

Hvis du har købt en database med emailadresser ville jeg ALDRIG røre det med en ildtang.

Hvis du kører single opt-in over for den brede befolkning, så er der måske nogen, der vil betale et minimalt beløb.

Hvis du kører double opt-in over for den brede befolkning, så er der måske nogen, der vil betale lidt.

Hvis du kører single opt-in over for min målgruppe, så ville jeg måske betale 10 øre til 1 kr pr mailudsendelse, hvor annoncen bliver vist.

Hvis du kører double opt-in over for min målgruppe, så ville jeg nok betale 50 øre til 5 kr pr. mailudsendelse, hvor annoncen bliver vist "above the fold".

Spændet går hovedsagelig på seriøsiteten af nyhedssitet og hvor præcist du rammer min målgruppe, open rate mm.

Venlig hilsen hilsen,
Christian

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 14:34
Dato: 11-07-2007 12:58:44
Forfatter: Effektiv Markedsføring
Hej Daluun
Det kommer jo helt an på.

Hvis du har købt en database med emailadresser ville jeg ALDRIG røre det med en ildtang.

Hvis du kører single opt-in over for den brede befolkning, så er der måske nogen, der vil betale et minimalt beløb.

Hvis du kører double opt-in over for den brede befolkning, så er der måske nogen, der vil betale lidt.

Hvis du kører single opt-in over for min målgruppe, så ville jeg måske betale 10 øre til 1 kr pr mailudsendelse, hvor annoncen bliver vist.

Hvis du kører double opt-in over for min målgruppe, så ville jeg nok betale 50 øre til 5 kr pr. mailudsendelse, hvor annoncen bliver vist ''above the fold''.

Spændet går hovedsagelig på seriøsiteten af nyhedssitet og hvor præcist du rammer min målgruppe, open rate mm.

Venlig hilsen hilsen,
Christian

Hvorfor er du generelt negativ overfor e-mail marketing, ud fra det du skriver? Derudover giver dine priser ikke meget mening, da der ikke oplyses noget om formatet og placeringen af reklamen.

Har du erfaringer med dette, eller er det blot noget du slynger ud i luften. Det ville være rart nok at høre, om det er priser du har fået fra andre eller hvad det bygger på :-)

// Jesper Skov

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:54
Hej Jesper

Det må du have misforstået.

Jeg er absolut ikke negativ over for email marketing - tvært imod
Det eneste jeg er negativ over er købte email adresser, men hvem er ikke det?

Tallene er en beskrivelse af, hvad jeg personligt ville betale.
Ikke hvad man kan få andre til at betale, der ikke har erfaring eller har prøvet at regne på det.

Andre virksomheder kan jo også have produkter, som har en bred interesse for alle mennesker.
I disse tilfælde vil segmenteringen jo være mindre vigtig.

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:45
Du bør prissætte efter:
- open rate (hvor mange åbner de nyhedsbreve, du sender ud)
- målgruppe (hvor købestærk og målrettet er den)
- frekvens (hvor ofte sender du ud - dvs. hvor høj kvalitet er der i budskaberne, eller masseudsendes der).

Du kan sælge enten på CPM (antal visninger af reklamen), CPC (antal kliks på annoncen), CPA (antal salg via annoncen) eller fixed-price. Og prøve dig frem :-)
Fra KBH
Tilmeldt 12. Feb 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 20:15
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)