Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hlælp til defekt ekstern harddisk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er der nogen herinde, som billigt ville kunne redde filer og billeder fra en defekt ekstern harddisk, den faldt på gulvet og virkede ellers efterfølgende, men så pludselig i går aftes virkede den ikke og bliver kun vist som lokal disk G:

Er det muligt at redde?

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 08:23

Hej fitou,

Jeg har sendt dig en PM Smile

Fra Nørresundby
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 10:20

Hej,

Jeg vil faktisk gerne hører om det samme!

Har en western digital som lige pludselig ikke virker længere. Der er strøm på den, men den kan simpelthen ikke finde det spm ligger der på.
Har været I en telefon/computer forretning og de siger det vil koste 6000 dkr og så vil det stadig ikke værre sikker på de kunne finde det gemte :-/

Steffen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:25

Data recovery er generelt ret dyrt.

Prøv eventuelt at kontakte Ibas. De har både noget købesoftware (Ontrak Easy Recovery), som du selv kan afsøge en fejlende disk med – det kræver dog at pladerne snurrer. Ellers kan man sende disken ind til dem og så laver de en totalrecovery på alle diskens data. Det koster nemlig i omegnen af 5-6.000. Udgiften kan dog trækkes fra såfremt det er data, du har mistet i firmamæssigt regi.

Man skal dog være varsom – hvis ikke man er sikker på, at disken kan snurre, uden at læsehovedet indeni f.eks. laver ravage eller banker mod pladerne, så skal man nok ikke forsøge sig med software som ovenstående. Så er det bedre at sende disken ind.
Held og lykke.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:55

Hvis jeg havde mistet data på den ene eller anden måde, så ville jeg kontakte Disk Doktoren. Det er Morten Vadskær som står bag, og han er super super skarp.

Jeg ved at de allerede har reddet mange andres billeder osv.

Derudover er det også No Cure No Pay - ret god service.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 18:41

Super, vil prøve at hører mig, ved dem som du nævner Casper. Tak!

God søndag!

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 18:48

Jeg har reddet mange filer med Ontrack inden min disk døde helt. Det er derfor vigtigt at du IKKE sætter strøm til før du har fundet en løsning. Derfor hvis disken snurrer så stop den så der ikke sker flere ødelæggelser inden du har beslutte dig for at sende det ud i byen eller prøve selv.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 18:54
Det nemmeste er vel at anskaffe en ny harddisk og indlæse backupen ?
Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 19:17

Rigtige mænd tager ikke backup.............og det gør de fleste andre heller ikke af ALLE deres filer............i hvert fald ikke før sådan noget som det her sker. OUCH........ Sad

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rigtige mænd tager ikke backup – rigtige mænd græder meget, er det ikke sådan den går? :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)