Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af shopløsning samt fodeling af flere shops

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg overvejer at skifte løsning fra os-commerce til prestashop, da jeg syntes det er flere standard løsninger til den, syntes at de shops jeg ser med presta køre lidt langsomt.

Er det det rette valg at skifte til dem , eller skal jeg vælge nogle andre.

Ved valg af prestashop, hvad skal jeg så være opmærksom på for at få dem til at køre godt.

Jeg har en webshop kørende nu, men skal have tilsvarende shop i sverige, norge og tyskland.

Hvordan skal jeg opsætte disse shop som sælger det samme, der skal hensyn til seo

skal det være hver sin shop med eget design og unikke tekster.

Kan det køre på en shop med auto sprog og under domæner som passer til hvert land. hvad med dp content ved denne løsning, norsk ligger tæt på dansk.

Kom gerne med gode forslag.

Felix 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:54

Felix1:

Jeg har en webshop kørende nu, men skal have tilsvarende shop i sverige, norge og tyskland.

Bare et lille indspark til dit valg af platform: Hvis de skal køre med samme varelager vil jeg anbefale at du kiger på Magentos mulighed for flere store views i stedet for Prestashop. Det vil gøre det væsentlig lettere at administrere det hele.

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 19:59

Helt klart Prestashop. Der er kommet nye version men du skal nok holde dig til den gamle indtil den nye version bliver 100% kørende uden fejl..

Tilmeldt 2. Nov 12
Skrevet kl. 20:01

Har tidligere kigget på magento, men faldt ikke helt for det.

Alle shop skal sælge det samme med samme varelager, layout osv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:09

Grunden til du har oplevet langsomme prestashops, er sikker billige webhoteller med lange svartider.

Jeg vil, som andre, anbefale dig en magento løsning til dit behov.

Magento er ikke egnet som en gør-det-selv løsning. Vælg en leverandør som tilbyder support.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 20:34

Jeg er Magento mand så sjovt nok anbefaler jeg Magento :-)

Jeg tror bestemt også at Prestashop er godt system men Magento er bare lige det bedre ;)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 2. Nov 12
Skrevet kl. 21:27

Er der img block search i magento, og mobilside inkluderet (ikke tilpasset)

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 14:08

Felix1:

Vi har en kunde der sælger sine produkter i 14 lande.

Kunden har valgt at have egen webshop i hvert land. - da det er franchise, forskellige betalings udbydere, forskellige selvstædige forretningsenheder. Forskellige erp/økonomisystemer.

LAgeret og vedligholdelsen af den online del sker dog centralt.

Løsningen er baseret på en magento. Kunden har så fået udarbejdet sin egen standard template vi ruller ud i hvertland. Og tilpasser konfigurationen landespecifikt.

- Det er de meget glade for

Prestashop. Jeg kender ikke til udbredelsen af komponenter til betalingsgateways og fragtsystemer i multple lande med deres komponenter. 

Det kan sagtens være der findes lige så mange som til Magento. - Jeg har dog erfaret at communitiet omkring magento langt overgår prestashop. Hvorfor du vil sikrer dig en væsentligt større bidrag til udviklingen af din platform

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg skulle ud i flere lande, så ville jeg nok også vælge Magento som platform, og det er trods at jeg er stor tilhænger af Prestashop normalt.

Jeg har både et par shops på Prestashop (BilligeGolfbolde.dk, Starfashion.dk, Starfashion.se, Pixienova.com) og en enkelt i (snart to) i Magento (Dealfighter.dk og iCovers.dk).

Jeg synes Magento fungerer bedst på større løsninger, fordi der er ALLE muligheder i det system, og Prestashop fungerer bedre op til 30-40 ordrer om dagen.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 21:07

Nu ved jeg ikke hvor mange varer du har i shoppen, men ved mindre vareantal (100 eller mindre) har jeg gode erfaringer med opencart, som også er god på flere sprog.

Men jeg kan også henlede din opmærksomhed på woocommerce som er et plugin til wordpress.
Det er et system som jeg er ved at skifte over på, og det ser lovende ud.

Grunden til at jeg skifter er de gode muligheder der er mht seo, hvor værktøjerne er nemme er arbejde med, og du kan indstille seo indviduelt for hvert produkt, artikel osv.

Men de 2 ovennævnte er bedst til et mindre antal varenumre... 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)