Er ejer af et ApS der har kørt med underskud de sidste 5 år (mellem 80 og 200.000) hvert år.
Vil gerne have selskabet solgt så gælden på ca. 150000 kan indfries. Er det for en evt køber at udnytte fradraget ( tænker på om det kan være attraktivt for køber)
Umiddelbart kunne det godt være interessant for en køber at overtage det omtalte skatteaktiv... men jeg faldt lige over denne tråd http://www.amino.dk/forums/t/147135.aspx .
Muligvis mister underskudet sin værdi ved salg. Det er ihvertfald værd at undersøge, - men det kan jo være Tonny aflægger visit i denne tråd. Jeg kender desværre ikke svaret, men ville blot henlede din opmærksomhed på den nævnte tråd og informationerne deri.
Jeg mener desværre at reglen om udnyttelse af underskud ved mere end 50% ny ejerkreds er blevet sådan, at man ikke kan udnytte det forudsat - at der ikke er aktivitet i selskabet dog.
Jeg MENER - men håber også på Tonny her, at hvis der fortsat er aktivitet og dermed en risiko der overtages sammen med selskabet - altså et selskab i fuld drift, så kan underskud videreføres, men består selskabet i princip kun af underskud og ikke driftsrisiko der overtages, så duer det ikke.
Man kan lade selskabet hvile - afmelde revisor osv - og selv senere udnytte det dog - så det behøves ikke være tabt
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER