Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afvikling af ApS med uudnyttet fradrag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Er ejer af et ApS der har kørt med underskud de sidste 5 år (mellem 80 og 200.000) hvert år.

Vil gerne have selskabet solgt så gælden på ca. 150000 kan indfries. Er det for en evt køber at udnytte fradraget ( tænker på om det kan være attraktivt for køber)

Mvh
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:43

Umiddelbart kunne det godt være interessant for en køber at overtage det omtalte skatteaktiv... men jeg faldt lige over denne tråd http://www.amino.dk/forums/t/147135.aspx .

Muligvis mister underskudet sin værdi ved salg. Det er ihvertfald værd at undersøge, - men det kan jo være Tonny aflægger visit i denne tråd. Jeg kender desværre ikke svaret, men ville blot henlede din opmærksomhed på den nævnte tråd og informationerne deri.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46698
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:32

Jeg mener desværre at reglen om udnyttelse af underskud ved mere end 50% ny ejerkreds er blevet sådan, at man ikke kan udnytte det forudsat - at der ikke er aktivitet i selskabet dog.

Jeg MENER - men håber også på Tonny her, at hvis der fortsat er aktivitet og dermed en risiko der overtages sammen med selskabet - altså et selskab i fuld drift, så kan underskud videreføres, men består selskabet i princip kun af underskud og ikke driftsrisiko der overtages, så duer det ikke.

Man kan lade selskabet hvile - afmelde revisor osv - og selv senere udnytte det dog - så det behøves ikke være tabt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)