Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

brug af pædagoguddannelse til start af firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en ide til start af en virksomhed, men kunne godt tænke mig at hører alle jer Aminoer om i har en ide til start af firma, hvor jeg udnytter min uddannelse som pædagog??

Min ide jeg nævner ovenfor har intet med min uddannelse at gøre.

Mvh

Nuser43

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:34

Der er jo masser af muligheder indenfor private institutioner, familierådgivning mv. MEN hvis det ikke er det du brænder for, men har en anden idé, så er det da bare med at komme igang, og så pyt med om du direkte bruger din uddannelse :-)

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Giver Allan ret. Det vigtigste er ikke at du direkte bruger din uddannelse, men at du finder det du brænder for. Hvad har du fundet allermest interessant under uddannelse, er der noget som du virkeligt håber du kan fordybe dig i, beskæftige dig med på lang sigt... Mulighederne er jo tæt på uendelige, da du som pædagog kan arbejde med kreative processer, leg, give den som konsulent, bruge dit liniefag som afsæt til virksomhed, skabe produkter eller løse problemer som du har set i praksis, arbejde med observationer og brugerinteraktion. Så sæt dig ned og find ud af hvad du brænder for, og beslut dig så for om du vil gøre det selvom du skal knokle mange timer til en ussel løn, eller  om du hellere vil vælge det mere sikre og finde et arbejde der matcher dine krav.

Som pædagog er du jo så heldig at du næsten altid kan finde et job hvor du kan bruge dine kompetencer, dygtiggøre dig, udvikle praksis, og være entreprenant i institutionen og den vej få fodret din "indre iværksætter" med projekter og udfordringer. Men kan du bedre se dig selv arbejde 50 timer om ugen med den ide du allerede har, så er det den vej du bør gå.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)