Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan synes du vi skal få gang i økonomien med flere arbejdspladser?

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 255
Fra  Opbygning Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror der skal lidt mere til Charlotte.

Se hjemmeside tips på opbygning.dk

Fra Caracas
Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 131
Fra  ImportSolution ImportSolutions office : ICON III 858 Sukhumvit soi 55 10110 BKK Skrevet kl. 00:13

Gælden er om vi bryder os om det eller ej, stort set til Kina

USA er konkurs hvis ikke Kina så nødvendigheden i at holde verdens største økonomi igang.

I Kina bliver folk begravet i 3 generationer, oven på hinanden, på trods af det fylder gravpladser et område som Frankrig

I Kina bygger man en 8 sporet motorvej gennem landet, man bygger med 1 km hver 20 time.

Man sender nu folk ud i rummet, og bygger en rumstation.

Hvis men ikke er i samme område i Kina, med 6 mdr mellemrum er det umuligt at finde rundt på grund af nye bygninger.

Lad være med at tro, danmark kan ændre noget globalt.

Danmark må lære at verden har et nyt centrum og flytte sin eksport den vej.

Danmark har alle kort på hånden, da vi er stærke på know how.

I Danmark vil man hellere tale om retten til søskende sex end bruge tiden på at tjene penge.

Danmark skal tage hænderne op af lommen...  NU!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:23

Det er meget naivt at tro, at problemerne i DK løses ved at sætte skatten ned. Faktisk er det de færreste, som tænker over, hvad det egentlig vil betyde. Sænkes skatten, så sænkes lønnen eller varernes stiger i pris. Så kan det godt være, at man får flere penge imellem hænderne, men købekraften forbliver med sikkerhed den samme. Dvs du kan købe det samme antal kartoner mælk for din løn, som du kan nu. Og hva hjælper det så?

Skal krisen løses, så er alle i vesten nødtil at indse, at et samfund er bygget på tre ben: Landbrug, service og PRODUKTION!

Alle lande kan ikke være service lande, hvor man i bedste finanssektor stil opfinder nye services, som hverken flytter det ene eller det andet. Det bliver bare bytte bytte købmand, og det bliver man ikke rigere af, og det løser heller ik problemerne. 
Derfor SKAL der flyttes produktion hjem fra Asien. Det gælder ik kun DK, men også mange andre lande i vesten. Uden produktion, så vil samfundet stille og rolig blive fattigere, og de eneste som skummer fløden, det er dem i Asien...

Så drop alle ideer om skattelettelser, momssænkning mm, da det ingen indflydelse har på købekraften, med mindre alle danskere efterfølgende flytter til Østeuropa eller lignende lande. Så vil de ekstra cash have en forbedrende effekt... 

Tilmeldt 14. Oct 12
Fra  Opbygning Skrevet kl. 13:08

Jeg tror også vi skal tænke globalt set og lige som du nævner overveje nogle af Kinas metoder.

Fashion-seller jeg er f.eks. personligt træt af at vi går og spytter unødvendige penge ud til folk der vil have deres fix, som ikke bidrager med noget til Danmark. Derud over synes jeg der skal prioriteres anderledes hvad angår motorveje osv. - Det giver ingen mening at sætte et hav af projekter i gang med nye veje, hvis det ikke planlægges nøjagtig hvor og hvornår det forskellige skal laves. Jeg tror der er mange spildte penge at hente på forskellige projekter, hvis det bare var planlagt ordenligt fra start uden hovsa løsninger. Nogle af de penge kunne skatten måske sænkes med, hvor vi iværksættere herved har flere penge at gøre godt med og på den måde kunne skabe flere arbejdspladser. Det er bare min mening.

Har i andre gode holdninger eller meninger til hvad der kan gøres?

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 13:57

Hva med felles sag? Det jeg lurer lidt på er hvorfor går ikke danske firmaer mere i samarbejd? Hva med at mindre firma oppretter felles logistik og innleder et samarbejde med store dropshippingselskaber/distributører. Det er svært at stå alene spesielt på eksportmarkederne med høye kostnader.

Det findes jo mange dropshippingselskaber der ude. Hvorfor ikke benytte seg av dem?

Tilmeldt 14. Oct 12
Fra  Opbygning Skrevet kl. 12:14

Ja, der er mange muligheder Anders. Vi må til at tænke nye retninger!

Tilmeldt 14. Oct 12
Fra  Opbygning Skrevet kl. 14:57

Hvad synes i ellers vi kan gøre for at være med til at rette op på krisen og skabe flere arbejdspladser?

Tilmeldt 14. Oct 12
Fra  Opbygning Skrevet kl. 10:46

Da der ikke er flere der har tilføjet idéer eller meninger til hvordan vi evt. kan rette op på krisen synes jeg vi lukker emnet her og lader politikkerne osv. tage over. - Vi må håbe der kommer styr på tingende og at det ikke bliver værre.

Jeg vil ønske jer god vind med virksomhederne Aminoer! ;)

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)