Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Business Catalyst - din mening

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odder
Tilmeldt 28. Jun 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Er der nogen herinde, der har viden og erfaring med Adobes Business Catalyst?
Jeg finder ikke meget dansk info om denne løsning, og har kun fundet en dansk partner, nemlig iTeam.dk.

Vh. Shanne

Shanne Simonsen
www.makemedia.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 04:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Shanne,

Det er godtnok sent jeg ser dette indlæg fra dig - men bedre sent end aldrig - og nu jeg faldt over det vil jeg da lige svare. Jeg hedder Mads og er freelance webdesigner. Min hjemmeside er bl.a. iTeam.dk og jeg har da som Adobe BC partner noget erfaring at trække på.

Men frem for at skrive en lang smøre - så vil jeg henvise dig til den her artikel hvor jeg sammenligheder Adobe Business Catalyst med Wordpress. Jeg håber den kan kaste noget lys og hvad der er af fordele og ulemper ved de 2 platforme. Du er velkommen til at kommentere på artiklen, hvis der er noget du savner klarhed på.

Bedste hilsner
Mads 

Jeg tilbyder webdesign og webgrafik

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 04:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bør måske lige uddybe at artikelen perspektiverer dels på 'slutkunder' (de der står tilbage med at skulle opdatere websystemet når hjemmesiden er på plads) og dels på webdesignere (ift. hvilke fordele/ulemper jeg ser ift til at bruge Adobe Business Catalyst vs Wordpress som udviklingsplatform).

Så en stor del af artiklen ser tingene fra webdesignerens perspektiv ift om det er værd at blive Adobe Partner vs f.eks. at bruge Wordpress. Men det er stadig værd at vide hvis man er slutbruger / klient og overvejer Adobe BC som sin platform.

Hvis der er interesse kan jeg følge op med et lidt mere visuelt indlæg eller en video om hvordan man som slutbruger opdaterer indhold på Adobe BC. Men det er en anden historie - og, ja - platformen er endnu ikke særligt udbredt herhjemme. Det vil der dog nok blive lavet om på over de kommende år.

Bedste hilsner
Mads

Jeg tilbyder webdesign og webgrafik

Fra Odder
Tilmeldt 28. Jun 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads
Tak for dit svar, men BC er ikke aktuelt for mig længere. Jeg bruger nu Magento GO, som jeg synes er nemmere at nå anvendelige resultater i.

Jeg brugte ellers et par måneder på BC systemet, havde lange korrespondancer med BC support, og opgav til sidst produktet, da der simpelthen var for meget der haltede, primært sprogrelaterede problemer, hvor der var for mange af felterne man ikke kunne få adgang til at oversætte. Adobes anbefaling var at bidrage på https://translate.adobe.com/adobe, hvor jeg også mener at kunne huske, at du har været bidrager? Det gjorde jeg så i nogle timer, men det rakte jo som en dråbe i havet, og der var bare urealistisk lange udsigter til at BC ville komme i en dansk version, hvis det stod og faldt med min indsats - jeg var tilsyneladende eneste overlevende på skuden.
Hovedet på sømmet var imidlertid den manglende genkendelse af danske postnumre, som gjorde "Find forhandler" funktionen uanvendelig.

Men jeg må da sige at mine første indtryk af interface og brugervenlighed var meget positive - desværre holdt det ikke, når jeg gik i dybden.

Vh. Shanne

Shanne Simonsen
www.makemedia.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Shanne,

Tak for din respons. 

Jeg har fuld forståelse for dit valg. Det er korrekt at jeg har oversat en del på systemet, men ligesom dig så synes jeg det er en meget stor mundfuld og de andre oversættere er ikke så aktive. Selve interfacet på ABC er ganske rigtigt udemærket, men jeg ser som dig også frem til en forbedret integration og brugervenliged på modulsiden henover 2014.

Fungerer Magento Go med DK sprog og danske payment gateways udover DIBS? SIdst jeg tjekkede forekom der ikke at være mulighed for dette, men det må der jo næsten være lavet om på idag så?! Jeg har kun arbejdet med Magento i open source versionen, men Go forekommer at være et udemærket valg.

Hvis det er skal du da næsten lægge et visitkort til din shop i et link så jeg og andre kan se hvad det er mundet ud i for dig.

Ønsker dig en fortsat god dag.

Bedste hilsner
Mads 

Jeg tilbyder webdesign og webgrafik

Fra Odder
Tilmeldt 28. Jun 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Næ, visitkort fra mig bliver ikke lagt i Aminos bowle - i hvert fald ikke i den sammenhæng. Pludselig var der andre jobs, der slet ikke handlede om dette, så jeg blev afbrudt i alle mine bestræbelser på at finde den gode løsning, og nåede kun at lave et par test sites på Magento GO, men de blev mere gennemarbejdede end det jeg nogensinde nåede frem til i BC. Og bliver det aktuelt igen, er det Magento jeg vælger. Har også købt hosting af det ene testsite, så jeg kan komme videre med det senere.

Der er selvfølgelig masser af begrænsninger, men der er alligevel relativt frie forhold, når man tænker på at det er en hosted løsning. Man kan i frontend-view pege på et hvilket som helst tekst felt og oversætte direkte der. Hvis der knytter sig nogle systemmeddelelser til feltet, vil de blive åbenbaret for en, så man også kan få dem oversat i samme huk. Det er væsentligt nemmere at oversætte, når man ser tingene i den rette sammenhæng. Til sidst kan man downloade hele sprogfilen, og dermed nemt overføre oversættelsen til et nyt site. Så jeg synes det er okay nemt at bruge til danske sider.

Om det også kører smertefrit i betalingsdelen, kan jeg ikke sige - de skriver noget om hvilke gateways de understøtter her. Hvilke har BC?

Jeg havde forresten også problemer med filtreret varesøgning i BC. Det har Magento GO nogle bedre bud på.

Nu er du jo BC Partner, så du er næppe interesseret, men det er gratis og uforpligtende at lave et trialsite, og du må jo være ret skarp til at lave en seriøs sammenligning af de to løsninger:)

Jeg er ellers kernebruger af mange af Adobes øvrige produkter, så jeg ville faktisk rigtig gerne have haft det til at ende med en succes, og gik væsentligt længere i mine bestræbelser end jeg normalt ville have gjort.
Kan du eventuelt fortælle her om der er sket nogle markante forbedringer i løbet af det seneste år?

Vh. Shanne

Shanne Simonsen
www.makemedia.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Shanne,

I den sammenligning jeg har lavet et indlæg om (link ovenfor) stiller jeg mig kritisk overfor Adobe i den forstand at der er ting der bør og skal udvikle sig og blive bedre. Jeg valgte i sin tid at prøve et partnerskab, da jeg som dig så et unikt udviklings- og integrationsperspektiv når ens rødder er i det grafiske med CS pakken. Jeg er på ingen måde gift med Adobe, og forholder ret til at være kritisk overfor produktet. Min oplevelse har nok været meget lig din bl.a. i.f.t. at man grundet et meget inaktivt dansk community selv stod med oversættelser - så var det var ikke nær så fleksibelt som du f.eks. beskriver med Magento Go. Platformen har været i en en meget turbulent overgangsperiode hvor Adobe bl.a. skulle integrere deres CS apps med ABC.  

Udviklingsmæssigt følte jeg som du også beskriver et behov for at se platformen løftet til at være blive mere 'plug and play'. Jeg var ikke imponeret over visse af systemets logikker som forekom mig for tunge at danse med. Derudover synes jeg bl.a. det forekom at være en uventet besværlig proces at lobbyere for integration med f.eks. ePay, der for mig at se er en mindst lige så kvalificeret betalingsgateway som DIBS - blot billigere. De understøtter DIBS, Paypal og Heidelpay - men det er vist også det pt. Listen af gateways kan ses her.

Min konklusion på oplevelsen blev at jeg efter at jeg havde lavet et par sites valgte at sætte ABC på hold som udviklingsplatform, indtil en større release tager brugevenligheden på udviklersiden til nye højder. Jeg er ikke i tvivl om, at det er på vej til at blive en virkelig stærk platform som også danske designere (med rødder i det grafiske og CS pakken) vil kunne benytte for at tilbyde en god kundeoplevelse. Jeg har heller ikke mødt negativ respons fra slutbrugere af platformen som sådan - systemet skal for mig at se primært løftes ud fra webdesignerens perspektiv.

Som du er inde på er der gode alternativer for grafiske designere indenfor hostede e-commerce løsninger, som f.eks. Magento Go eller Shopify. Kommer det til open source er der jo også en masse gode muligheder og ikke mindst et community der har hjertet med i en grad der er ret unik. For ABCs vedkommende forventer jeg at platformen tages længere på innovationssiden henover de kommende år. Som det fremgår af mit indlæg er de i gang med en komplet ombygning af 'motoren' bag systemet. Det er min forventning at når de når til en større re-release, så bliver bruger udviklingsoplevelsen des meget mere positiv.

Bedste hilsner,
Mads 

Jeg tilbyder webdesign og webgrafik

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)