Hejsa Amino! Jeg står og er i gang med at planlægge at starte min første virksomhed, som skal fokusere primært på at holde events. Jeg har mere eller mindre styr på det med at fremlægge selve min idé og hvad de får ud deres sponsorat osv. Mit segment ligger i alderen 16 - 22 år, og centralt på fyn. Der vil komme posters op rundt omkring i Odense og omegn og hele Vestfyn. Derudover vil jeg også køre rundt på de fleste skoler/gymnasier med posters - og naturligvis markedsføre det på facebook, med konkurrencer og mere. Så der er altså rigtig gode mulighed for, at deres navn kommer ud blandt rigtig mange unge mennesker. Håber på nogle gode svar, da jeg føler jeg ikke rigtig kan komme videre herfra. Har prøvet at søge google tyndt, dog uden held! Venligst Emil Erritsø Jepsen |
Hej Emil,
Det skal koste det, som nogen er villig til at betale. Mit svar er lige så bredt som dit spørgsmål er. Det er jo nærmest umuligt, at give et konkret svar på, men min personlige mening er at du ikke kan tage specielt meget for det, da du intet har bevist - hvilket er naturligt med et nyt firma og du kan dermed ikke love, hvor mange der kommer eller hvordan det bliver taget i mod.
Forhåbentlig har du ikke lavet dit budget således, at du er afhængig af sponsorer til, at skabe et overskud. Hvis jeg var dig, ville jeg skaffe nogen sponsorer og bede om 5.000 kr. At få sit navn ud, er ikke noget specielt og især ikke sammen med et brand (dit firma) som ingen kender til. Men hvis du får nogen firmaer ind til billige penge i starten og de kan lide hvad de ser, så vil de hellere end gerne spytte flere penge i kagedåsen, når det næste event løber afsted!