Hej aminoer. Jeg arbejder på en webshop og derfor vil jeg lige lave en lille undersøgelse mht. brugerkonti. Altså funktionen på webshops hvor kunder kan oprette sig (typisk under købsprocessen) og derefter logge ind og se deres ordre, osv. Nogle bruger det, mens andre bare har en købsproces hvor man ikke skal oprette sig som kunde for at købe noget. Folk der driver en webshop: Gør du brug af brugerkonti på din shop? Hvis ja, hvorfor? Hvis nej, hvorfor ikke? Folk der handler på nettet: Opretter du en konto når du handler på nettet? Hvis ja, hvorfor og gør du brug af den til at logge ind og se ordre(r), osv.? Hvis nej, hvorfor ikke? Vil lige vente med at skrive min egen holdning til der er kommet nogle svar :) På forhånd tak. |
Hejsa,
Spændende emne! Min egen holdning som kunde er klart at jeg ikke opretter en konto, hvis jeg kan undgå det. Når jeg i visse tilfælde gør det, så er det fordi at jeg ved at det er et sted hvor jeg løbende vil handle igen - eller et sted hvor man skal give andet end standardoplysningerne, så det simpelthen sparer mig tid.
Eksempelvis har jeg en bruger hvor jeg køber kontaktlinser fordi det kræver en del ekstra oplysninger.