Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til produktion af glutenfrit brød i Danmark

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Villefranche sur Mer
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer,

Jeg har en et spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe med! 

Har en glutenallergiker i familien og efter mange års søgen har jeg nu udviklet en fantastisk opskrift på glutenfrit, økologisk rugbrød, som smager super og har en perfekt konsistiens/krumme.

Vil gerne sætte det i produktion med henblik på salg over nettet og til butikker i Skandinavien.

- For at minimiserer udgifterne i starten har jeg forstillet mig at starte produktionen op i et annex i privat bolig som selvfølgelig opfylder levnedsmiddelkontrollens krav mht hygiene etc.

1:  Nu skal jeg investerer i div maskiner : ovn, røremaskine til dej,køleskab, en vacumpakker  etc. har i nogle idéer om hvor man kan købe,       leje/lease det udstyr?

2: Jeg er bosat i udlandet, men vil starte produktionen i Danmark er der nogle økonomiske fordele/ulemper derved? 

Hvis i har gode råd vil jeg meget gerne høre fra jer !!!

Tak

Mvh Caroline 

Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Caroline,

Det er måske lidt off topic, men jeg tænker lidt at hvis i vil sælge det over nettet, så ville det nok være en ide med flere produkter end det ene.
Og jeg tror du kan få flest eksempler på ulemper ved produktion i Danmark når det handler om fødevare.
Men jeg ved at der er flere eksempler på butikker der har med glutenfri produkter at gøre, blandt andet www.nogluten.dk

Men held og lykke med det, og fedt at du har taget et initiativ til at gøre noget aktivt :)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Caroline,

Lyder spændende! dejligt du kan lide dit eget brød, har du prøvet at bage nogle stykker og se hvad andre siger til det, og om de er villige til at betale den pris du drømmer om?

Hvis du har problemer med finansieringen og fødevarer godkendelser m.m. kunne du jo producere blandingen selv(hvis du bange for tyveri af din ide) og lade en bager lave brødet for dig...

Han har maskiner og godkendelser og kompetencer = mindre kapital krav til dig, du ved jo i realiteten ikke om der er nok der vil købe dit brød til at det kan retfærdiggøre en investering i maskiner, lokaler m.m. 

Det har ydeligere den fordel, at han måske kan hjælpe dig ydeligere med at produktudvikle.??? bare en tanke!

/

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Caroline

Det er over et halvt år siden du har skrevet dit indlæg vedr. produktion af glutenfrit brød i DK. Er du kommet lidt videre eller bare stadig interesseret i at fastholde idéen ?

Jeg skriver til dig, fordi jeg undersøger området pt. Dvs. det helt rigtige produkt, produktionssted, distribution og salg. Jeg vil meget gerne dele mine tanker med den/de helt rette.

Jeg har sammen med min hustru eksperimenteret med glutenfrit brød pga helbredsproblemer, så jeg er naturligvis meget personligt motiveret. Lige nu er markedet som jeg kan se mangelfuldt og uudnyttet - især mht. netsalg. Mere om det senere, hvis det er.

Ser frem til at høre fra dig.

Mvh Joakim  

Fra Villefranche sur Mer
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joakim,

Er sjældent på Amino, men så lige din besked.

Vi kan godt tage en snak om det projekt.

Du er velkommen til at ringe i morgen eller en anden dag. Er i DK fem til først i januar. mit nr. 60 28 94 13

MVH Caroline

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)