Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeportal - hvordan??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nyborg
Tilmeldt 30. Oct 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Sivertsen Invest Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag

Indledningsvist, så har jeg i et stykke tid haft relativt mange idéer til potentielt indkomstrige hjemmesider. Mit problem er - som så mange andres - at jeg ikke besidder evnen til, at kunne udføre de mange timers arbejde, der ligger bag en hjemmeside. Denne handler om en hjemmeside, der i form af annoncer kan indbringe mig kapital til at gå videre med større projekter.

I dette indlæg forekommer der to spørgsmål. Det første lyder som følger: 

Er det muligt at lave en enkel hjemmeside, som fungerer som en søgeportal, og viderestiller "kunden" til en anden side, hvor det søgte produkt er tilstede eller kan købes? Jeg ved godt at det rent praktisk er muligt, men spørgsmålet handler mere om, hvorvidt andre webshops/butikshjemmesider ville være interesserede i det eller ej, og om der er forskellige regler omkring dette. (Jeg er en ung knægt, og har ikke nogen synderlig stor indsigt i generelle forretningsbetingelser osv.)

Hvis man må gøre dette (og de valgte virksomheder er interesserede i det), hvor meget ville sådan noget koste? 

Er det enkelt, eller skal der krævende programmer til at lave en begrænset søgeportal? 

På forhånd tak.

Tilmeldt 25. Jul 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:50

Hej, 

Jeg har sendt dig en besked i din indbakke/privat besked

mvh. Jonst

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 14:24

Hej Laurits

Der fineds jo noget i forvejen feks. prissammenligningssider ala kelkoo.dk og pricerunner.dk

Der kan man søge efter produkter, finde hvor det er billigst, trykke på produktet og så blive viderestillet til siden hvor man kan købe det

Der er en del af den slags sider på markedet i DK 

Held og lykke med projektet

Fra Nyborg
Tilmeldt 30. Oct 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Sivertsen Invest Skrevet kl. 14:41

Goddag

Det er ikke ment som en side, hvor man kan opnå et sammenligningsgrundlag ligesom siderne du nævner.

Segmentet/kategorierne om man vil skal være smalt - det er ment med henblik på bestemte målgrupper, der ikke leder efter pris, men produkt.

Men ved du tilfældigvis, om det er tilladt at viderestille eller henvise til andre virksomheder uden tilladelse fra den givne virksomhed?

Tak for svaret og opmærksomheden

- Laurits

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:20

Altså en side som Google? Den vidersender jo folk til siderne hvor resultatet findes..

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)